NYA TETRA-TERMINALER PÅ TETRA WORLD CONGRESS

NYA TETRA-TERMINALER PÅ TETRA WORLD CONGRESS

På Tetra World Congress i Dubai presenterade Motorola en helt ny serie TETRA-terminaler, MTP3000-serien. De tre terminalerna i serien levereras med alla funktioner som blivit oumbärliga för säker och pålitlig kommunikation såväl som betydande förbättringar inom bland annat områdena ljudkvalitet och tålighet.

MTP3100 och MTP3200 är "instegsmodeller" med begränsad knappsats och grundläggande TETRA-funktionalitet. Den senare erbjuder också inbyggd Bluetooth och GPS som standard.

Motorola MTP3250 å andra sidan är en fullblods-TETRA med komplett knappsats och alla funktioner som kan tänkas behövas för säker och pålitlig kommunikation oavsett situation.

När terminalerna kommer finnas tillgänglig på Svenska marknaden är fortfarande oklart men mot slutet av 2012 är vår förväntan.

Telephone Style Control Head

På TWC lanserade Motorola dessutom ett helt nytt kontrollhuvud för med inspiration från fordonstelefoner. Kontrollhuvudet innehåller alla funktioner som ett vanligt kontrollhuvud med tillägg av integrerad mikrofon och högtalare. Kontrollhuvudet kan installeras upp till 20 meter från radion och kommer levereras med radion Motorola MTM5500.