NU KÖR SOS ALARM UTALARMERING VIA CALL-OUT

NU KÖR SOS ALARM UTALARMERING VIA CALL-OUT

Efter att ha löst de problem som uppkommit under implementeringen står nu SOS nya centrala system slutligen redo att genomföra utalarmering via Call-Out, TETRA-standardens specificerade funktion för utalarmering.

Call-Out är TETRA-standardens officiella och dedikerade funktion för utalarmering! Funktionen ger en utalarmering som genom ljud- och ljussignaler uppmärksammar användaren om pågående larm och fortsätter ljuda fram till att användaren väljer antingen acceptera eller neka. Ett status skickas tillbaka till avsändaren oavsett val.

Vid accept ges en kortare beskrivning av larmet i displayen och/eller via talsyntes. Funktionen kan också tilldela accepterande parter en talgrupp specifikt för insatsen.

Eftersom olika CallOut kan skickas för TETRA-standardens samtliga prioritetsnivåer, så kan funktionen också aktivt bryta pågående samtal om så krävs.