Motorola SL1600 - komradion som ger begreppet bärbar och okomplicerad en ny betydelse

Det senaste tillskottet till Motorolas DMR-familj integrerar smidighet och okomplicerad användning med en innovativ display-lösning. Radion tillhandahåller egenskaper som passar lika bra i shoppingcentret och produktionslokalen som på kontoret och i hotellkorridoren.

Till skillnad från sitt knappsatsutrustade syskon SL4000 är nya Motorola SL1600 en komplett MOTOTRBO™-radio (DMR). Det innebär att den har stöd för både analoga och digitala kanaler och kan levereras i såväl UHF- som VHF-utförande.

Den kanske mest iögonfallande innovationen på Motorola SL1600 är den LED-baserade ”displayen” som är helt integrerad i höljet. En lösning som ger användaren tydlig feedback utan att riskera sprucken skärm. De få knappar som erbjuds är alla strategiskt utplacerade för att vara tillgängliga med en och samma hand.

Precis som alla radio från Motorola Solutions så uppfyller även SL1600 såväl Motorolas (ALT™) som Amerikanska Försvarets (MIL-STD) kvalitetskrav. Ett faktum som borgar för att den håller samma höga kvalitet som Motorola är kända för.