Omöjligt att bli uttråkad: femton idéer efter mötet

Omöjligt att bli uttråkad: femton idéer efter mötet

Det finns ett rikt utbud och många valmöjligheter för fritidsaktiviteter för personer som deltar i kongresser och tillbringar några dagar i Katalonien. De bidrar till att överträffa förväntningarna när det gäller att välja vårt område som plats för professionella möten. Här presenteras några perfekta idéer för MICE-resenärer.

_Vinturism: MICE-turismen är också en källa till besökare för regionerna Penedès, Priorat, Segrià och Empordà samt deras vin- och cava-producenter. Den perfekta föreningen av produkt och konst kan hittas på platser som Codornius vinerier, den högsta uttrycksformen för katalansk jugendstil, lokalt känd som Modernisme, där du till och med kan njuta av en escape room-upplevelse. Det finns 600 vingårdar som ligger mindre än två timmar från Barcelona, så det är inte förvånande att vinturism är en av hörnstenarna i hållbar, ekologisk turism i Katalonien. Valmöjligheterna är oändliga: från att flyga över vingårdar i Penedès-regionen i en helikopter och smaka på vin på en vingård (Heli Wine Experience) till att trampa druvor på det traditionella sättet eller skapa din egen brandy på Bodegas Torres.

_Shopping: Lokala shoppingcentrum finns i Kataloniens huvudstäder som är värdar för kongresser (Barcelona, Tarragona, Lloret de Mar, Sitges, Reus, Girona, Lleida, Manresa...). Affärsresenärer kan välja mellan katalansk mode (Mango, Desigual, Custo Barcelona, Toni Miró, Rosa Clará...) eller anpassa sin kärlek till mode shopping på ett sätt de aldrig gjort tidigare på ställen som La Roca Village. VIP-tjänster erbjuds här till köpare som precis har deltagit i ett affärsmöte på samma plats som La Roca Village Lounge eller som har rest specifikt för att köpa något av dess 140 varumärken. Du kan också välja att göra några virtuella inköp.

_Tematiska nöjesparker: Katalonien är en perfekt plats för upplevelser i nöjesparker. Den magiska formeln för affärsresenärer eller kongressdeltagare finns på PortAventura Business & Events: ett stort professionellt mötescenter som betjänar både temaparkerna Ferrari Land och PortAventura, inklusive ett brett utbud av boende, temaparkområden som är öppna uteslutande för delegater och förslag till teambuilding på samma plats. Girona Booking erbjuder också en fantastisk upplevelse för att upptäcka platserna i staden Girona, där den prisbelönta serien Game of Thrones spelades in.

_Äventyr/Natur: Kataloniens 31 000 kvadratkilometer är mer än tillräckligt för att bli av med stress med adrenalinfyllda aktiviteter som fallskärmshoppning, flygning i ett lätt flygplan, köra runt en Formel 1-bana i en racingbil... En upplevelse som bäst exemplifierar samarbete är att paddla nerför floderna i Pyrenéerna. Rafting från Llavorsí till Collegats längs 52 km genom forsarna i Noguera Pallaresa kommer att lämna dig med oförglömliga minnen. För lugnare själar föreslår vi att du begrundar vulkanerna i La Garrotxa och de närliggande Pyrenéerna från en varmluftsballong. Incoming-företaget som säljer denna aktivitet, Nit i Vol, erbjuder också en autentisk tävling i teambuilding med varmluftsballonger. Två stimulerande marina aktiviteter som du kan hitta på Kataloniens kust inkluderar den ovanliga upplevelsen att simma bland blåfenad tonfisk i Ametlla de Mar med Tuna Tour eller tävla som ett team i stil med baskiska regattor genom att ro ombord på en skiff i Lloret de Mar.

_Mat: Katalansk mat har internationaliserats över åren tack vare sina ambassadörer (Ferràn Adrià, bröderna Roca...) och det rika utbudet av Michelin-stjärniga restauranger (55 år 2020). Men bakom denna framgång finns en kärlek till traditionella rätter, lokala produkter och lojalitet till den medelhavsmärkta kosten och grödorna som skyddar området. Att resa genom risskogarna i Pals på en elcykel och lära sig hur man förbereder en risgryta med Occitania är bara en lockande idé. Medan ölresan i Lleida kan vara en perfekt avslutning på ett möte i Terres de Ponent. En annan bra möjlig option är att njuta av ostron och andra skaldjur på en typisk flotteplattform i Ebro Delta vid Costa Daurada Nautical Station.

_Kultur/Konst: Universella konstnärer som Dalí, Miró, Picasso, Casals eller Gaudí, musikaliska skapelser som katalansk rumba eller traditioner som mänskliga torn castellers bidrar till att bränsla ett unikt representativt arv för Katalonien. Många varierade aktiviteter efter mötet inspireras av den katalanska kulturen för att erbjuda originella upplevelser med en koppling till lokala samhällen: casteller-workshops, katalansk kulturföreställning, Dalí-tur, getherde för en dag, katalanska traditioner..."