Visste du att Gibson´s London Dry Gin, Sveriges mest populära gin, finns i tre storlekar?

Visste du att svenskarnas favoritgin, Gibson´s London Dry Gin, som snart har funnits i Systembolagets sortiment i 24 år även finns i tre olika storlekar?

Vi är många som gillar den balanserade, distinkta och lite kryddiga smaken av citrus, enbär och koriander samt en hint av lakritsrot som är några av de ingredienser som ingår i receptet.

Gibson´s London Dry Gin har belönats med flera internationella utmärkelser och medaljer från cocktail- samt sprittävlingar. Gibson´s London Dry Gin är en god ingredienspartner till att blanda både cocktails och drinkar på, nedan följer ett klassiskt recept som vi tycker är tidlöst och "alltid rätt i tiden" oavsett årstid.

Recept på Gibson´s Tonic

Lägg en rejäl näve isbitar i ett stort kupglas
Pressa över färsk citron
Slå på 4-6 cl Gibson´s London Dry Gin
12 cl tonic, gärna Swedish Tonic Elderflower Tonic

Avsluta med en citronskiva eller annan valfri topping. En snabb omrörning, sedan är det bara att inmundiga.

För mer information, coctailrecept, bilder eller varuprov går det bra att kontakta Anne-Charlotte Birnik, Brand Manager på Moestue Sverige, anne-charlotte@moestue.se

Gibson´s Gin är en del av spritproducenten La Martiniquaise som grundades 1934 av Jean Cayard. Gruppen La Martiniquaise-Bardinet är fortfarande en privatägd spritproducent med en bred portfölj av internationella varumärken i sin portfölj.