Ekologisk Gin & Tonic Glögg från Swedish Tonic finns i 114 butiker. Finns den inte i din butik beställer du den enkelt dit på Systembolagets hemsida eller i butiken: Nr 77859 · Flaska 500 ml · 12 % · Pris: 170 kr.

Succén Ekologisk Gin & Tonic Glögg tillbaka på hyllan!

Vi svenskar älskar vår gin och tonic. Vi älskar också glögg. Självklart vill vi då också ha en gin och tonic-glögg! Swedish Tonics ekologiska Gin & Tonic Glögg släpps nu för tredje året på Systembolaget. GT-glöggen smakar lika bra kall som varm.

Anton Askenström, co-founder på Swedish Tonic, beskriver GT-glöggen så här: "Vi fortsätter att ge julen en ny och självklar smak, där två genuina traditioner möts i en flaska med det bästa av två världar. En bitter smak från gin och tonic i ett harmoniskt möte med den varma men inte alltför söta julen".

GT-glöggen kan du servera både varm och kall. När du värmer glöggen får du en rejäl dos jul i både doft och smak. Dekorera gärna med några lingon, stjärnanis eller en kanelstång för extra julkänsla.

Att servera glöggen kall över några iskuber med ett apelsinzest i drinken är både fräscht och festligt.

GT-glöggen är ekologisk och basen består av Swedish Tonics prisbelönta tonicsirap, gin samt klassiska julkryddor som kanel, kryddnejlika, kryddpeppar och stjärnanis. En värmande och kryddig glögg där beskan från tonicens cinchonabark är markant och balanserar sötman från agavesirap och rårörsocker.

Gin & Tonic Glögg
Nr 77859 · Flaska 500 ml · 12 % · Pris: 170 kr

GT-glöggen kommer att finnas i minst 114 Butiker. Finns den inte i just din butik så är det enkelt att beställa den dit via Systembolagets hemsida eller i din butik.

För mer information kontakta Daniel Gyhlénius på Moestue Sverige: daniel@moestue.se
eller Anton på Swedish Tonic: anton@swedishtonic.com
eller Benjamin på Swedish Tonic: benjamin@swedishtonic.com