Sommarens törstsläckare BRLO Orange Radler Next Round släpps 5 juli

Sommarens törstsläckare BRLO Orange Radler Next Round släpps 5 juli

5 juli lanseras Orange Radler Next Round från Berlinbryggeriet BRLO i Systembolagets Tillfälliga sortiment. Det är en somrig, läskande dryck gjord på öl och apelsinläsk.

BRLO Next Round Orange Radler är en förfriskande ölcocktail som kombinerar traditionellt lageröl med fruktig apelsinläsk. Det är en lätt och uppfriskande dryck med ljus, solig färg och sprudlande smak. Den balanserar perfekt mellan den maltiga sötman från lagern och den fruktiga syrligheten från apelsinläsken. Det är en perfekt dryck för varma sommardagar eller när du bara vill ha något uppfriskande att njuta av.

Med sina 3,6 procent alkohol är det här en utmärkt dryck att ha med på picknick, att njuta av i skuggan på en altan eller att släcka törsten med efter en rejäl gräsklippning.

BRLO Next Round Orange Radler
Nr 9332215 · Burk · 330 ml · 3,6 % · Pris: 17,90 kr + pant

För mer information eller prover av produkten kontakta Karl Wennberg: karl@moestuecask.se

Lite om bryggeriet BRLO

BRLO är det annorlunda, slaviska ursprungsnamnet för Berlin, men sedan 2016 även namnet på ett hippt bryggeri- och restaurangkoncept med sikte på framtiden.

Beläget i det moderniserade Gleisdreieck Park, det klassiska bangårdsområdet i Berlin, drivs här ett brygghus med stor bar och bistroservering i både container- och biergarten-miljö.
Här bryggs ett utbud av internationella craft beers med klassiska året runt-varianter liksom experimentella specialöl i de senaste stilarna. Dessutom med en mycket genomtänkt hållbarhetsstrategi för 2020-talet, som bland annat innebär klimatsmarta råvaror och förpackningar.