DILLON Rhum Blanc Agricole släpps på Systembolaget den 10 juni

DILLON Rhum Blanc Agricole släpps på Systembolaget den 10 juni

Den 10 juni släpps 1.200 flaskor DILLON Rhum Blanc Agricole på Systembolaget. En perfekt ingång till vit agricole-rom. Den fungerar utmärkt som avec men passar också i en lyxig cocktail.

Många anser att "Rhum Agricole" är det renaste uttrycket för rom. Agricole-rom kommer från Karibien. DILLON kommer från ön Martinique som ligger i den Karibiska övärlden och som tilldelas den prestigefyllda franska "appellation d'origine contrôlée", AOC-klassificeringen. DILLON har en historia på över 240 år av genuint hantverk och passion. Rommen är producerad från sockerrör som pressats direkt efter skörd. Den uppskattas för dess karaktäristiska och unika egenskaper där terroir och ursprung reflekteras.

DILLON Rhum Blanc Agricole, släpps den 10 juni på Systembolaget. Antal flaskor: 1.200.

Nr: 41179 · Flaska 70 cl · 40% · Pris: 254 kr

DOFT: Fruktig och blommig doft.
SMAK: Bakom det rena uttrycket kommer aromer av nyskurna sockerrör. Vid provsmakning avslöjar rommen blommiga och fruktiga toner: apelsinblomma, banan, honung, ananas och körsbär med en liten antydan av vitt te

DILLON Rhum Blanc är idealisk för den traditionella drinken Ti' Punch som görs med lime och sockerrörssirap. Här är en fruktigare variant på den.

TI' KIWI
Till 1 drink:

• 4 cl DILLON Rhum Blanc
  • 1 tsk farinsocker
  • 1/2 kiwi

Gör så här:
Skär en halv kiwi i tunna skivor. Lägg skivorna i ett glas. Tillsätt farinsockret och muddla lätt med en muddlare eller t ex skaftet på en träslev. Häll i några isbitar och rommen. Rör om och servera.

På Moestue har vi en målsättning att leverera alkoholhaltiga drycker av högsta kvalité till den Svenska marknaden genom att ha ett nära, personligt och ansvarsfullt samarbete med alla våra producenter och samarbetspartners.