Birra Roma Chiara – ny pilsner, perfekt till italiensk mat!

Birra Roma Chiara
Birra Roma Chiara är en uppfriskande Pilsner. Den är inspirerad av Rom och perfekt för alla som älskar italiensk mat.

Birra Roma Chiara är en ljus Pilsner inspirerad av Roms rika kultur och mattradition. Bryggmästaren är ursprungligen kock och hans passion för öl och mat i kombination ligger bakom Birra Romas framgångar. Ölen passar perfekt till italiensk mat och specialiteter från Rom. Drick den till pizza, pasta arrabbiata eller porchetta.

Birra Roma Chiara
Birra Roma Chiara är en pilsner som är gjord för att passa till det italienska köket, som nyfriterade arancini till exempel.

Italienska hantverksbryggeriet Birradamare ligger nära den antika hamnen på ön Isola Sacra, där floden Tibern möter Medelhavet. Det är svårt att expandera där, så man har fått leta efter den perfekta platsen för att tillverka Birra Roma Chiara.

Bryggmästaren Andrea Frigerio startade ett samarbete med de prisbelönta bryggarna på Pivovar Smichov, i hjärtat av Prag. Baserade i Tjeckien, landet där pilsnern föddes, och med över ett sekel av bryggerfarenhet har Smichov-teamet jobbat hårt för att förverkliga Andreas vision. Resultatet är den här ljusa, kraftfulla pilsnern som är utmärkt att dricka på egen hand, men också passar perfekt till diverse italienska rätter som pizza, arancini och pasta arrabbiata.

Finns i Systembolagets beställningssortiment

Nr 56245 · Flaska 330 ml · 4,7 %· Pris: 16:90

Cask Swedens huvudfokus ligger på Öl & Sprit.

På ölsidan jobbar vi med det som numera kallas för Craft-Beer.

På spritsidan har vi ett brett utbud maltwhisky från Skottland, liksom några av de främsta japanska whisky-destillerierna. Vi jobbar med kanske Normandies främsta Calvados-destillatör, lägg därtill Cognac, fruktdestillat och några av de bästa romproducenterna från Karibien och Sydamerika så får du en unik produktportfölj.

På vår hemsida www.casksweden.se hittar du information om våra producenter och deras alster.