Äntligen gör Gin & Tonic-Glöggen comeback inför julen 2021!

Äntligen gör Gin & Tonic-Glöggen comeback inför julen 2021!

Lagom till när årets glöggmingel startar så gör GT-glöggen comeback igen! Förra året så sålde den ekologiska Gin & Tonic-glöggen från Swedish Tonic över 23 000 flaskor på Systembolaget. Varunr: 77859-02 | pris: 170 kr | 500 ml | alk. 12% VOL | GT-glöggen finns en begränsad upplaga för 2021.

Anton Askenström, Co-founder, Swedish Tonic beskriver GT-glöggen så här: "vi fortsätter att ge julen en ny och självklar smak, där två genuina traditioner möts i en flaska med det bästa av två världar. En bitter smak från gin och tonicen i ett harmoniskt möte med den varma men inte alltför söta julen".

Serveringsförslag:
GT-glöggen kan du servera både varm och kall, allt efter tycke och smak.
En varm servering gör att du får julkänsla i såväl doft som smak. Dekorera med t ex. en rosmarinkvist, lite lingon, stjärnanis eller en kanelstång för att addera lite känsla. En kall servering över några iskuber och med en apelsinzest är väldigt fräsch och festlig.

GT-glöggen är ekologisk och tillverkad av svenska råvaror. Basen består av Swedish Tonics prisbelönta tonicsirap, gin samt klassiska julkryddor som kanel, kryddnejlika, kryddpeppar & stjärnanis. En värmande och kryddig glögg där beskan från tonicens cinchonabark är markant och möter sötman som balanseras i mötet mellan agavesirapen och rårörsockret.

"På Moestue så är vi väldigt stolta över att få utöka vårt samarbete med Swedish Tonic till att även få distribuera deras alkoholportfölj mot Systembolaget. Tidigare så har vi skött om distributionen mot HoReCa och det känns som ett naturligt steg att expandera till Gin & Tonic snaps samt givet GT-glöggen som släpps i dagarna säger Daniel Gyhlénius, VD på Moestue Sverige".

GT-glöggen har en garanterad distribution om 108 butiker och finns den inte i just din butik så är det det enkelt att beställa den dit via Systembolagets hemsida eller vid kontakt i din butik

För mer information kontakta Daniel på Moestue Sverige, daniel@moestue.se eller Anton på Swedish Tonic, anton@swedishtonic.com eller Benjamin på Swedish Tonic, benjamin@swedishtonic.com.

För mer information om Moestue eller våra producenter, gå in på www.moestue.se.