Unga tävlar om att förverkliga nyskapande idéer: Björn Ranelid och Isabella Löwengrip i Pepsi Refresh-jury

I dagarna släpps Refresh Street Music - den första huvudutmaningen av fyra i tävlingen Pepsi Refresh Project som Pepsi genomför tillsammans med Fryshuset för att uppmuntra ungas idéer och entreprenörskap. Juryn som avgör vilka förslag som vinner 100 000 kronor samt coachning att förverkliga idéerna består av författaren Björn Ranelid, entreprenören och bloggaren Isabella Löwengrip samt experter från Fryshuset.

-
Det här projektet lyfter ungas visioner och kreativitet. Ungdomar är mänsklighetens framtid, kväser vi deras framtidstro så förstör vi för hela mänskligheten, säger Björn Ranelid, författare.

-
Jag vet att alla kan förverkliga sina drömmar, särskilt med lite stöd. Som jurymedlem kommer jag ge finalisterna goda råd och uppmuntran, säger Isabella Löwengrip, bloggare, entreprenör, och chefredaktör för Egoboost Magazine.

I juryn för den första utmaningen Refresh Street Music finns även Nanny Marianovic, verksamhetsansvarig för Fryshusets musikverksamhet F.U.S.E. samt ordförande i Fryshusets Musik Community.

Alla finalister är vinnare
Förutom att åka till Stockholm och presentera sin idé inför juryn får varje finalist 10 000 kronor som en morot att fullfölja sin dröm. Högsta vinsten i huvudutmaningarna är som sagt 100 000 kr samt coachning att förverkliga idén. Fryshuset, som har lång erfarenhet av att arbeta med ungas kreativitet, passion och drömmar, kommer stå att för coachningen.

För mer information om Fryshuset, kontakta
:
Nanny Marianovic, Fryshuset, tel: 073-950 22 71, email nanny.marianovic@fryshuset.se

För mer information om Pepsi Refresh Project, kontakta:

Henric Byström, PR-Chef Carlsberg Sverige, tel: 070-483 05 48, email; henric.bystrom@carlsberg.se

Carlsberg Sverige är Sveriges ledande bryggeri och erbjuder ett brett urval av drycker. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer öl, mineralvatten och läsk samt distribuerar ett brett vin- och spritsortiment. Carlsbergs framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hög kompetens som sträcker sig 300 år tillbaka i tiden. Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa och Pepsi är några av de varumärken som ingår i sortimentet. Carlsberg Sverige ingår i den internationella koncernen Carlsberg Group, med verksamhet i över 40 länder. Mer information om företagen finns på www.carlsbergsverige.se