Gå direkt till innehåll
Canon får utmärkelse som ett great place to work - certifierad mellan april 2024 – april 2025

Canon får utmärkelse som ett great place to work

Canon Svenska AB är stolt över att ha blivit certifierad av Great Place to Work®. Den prestigefyllda utmärkelsen bygger helt på vad nuvarande medarbetare säger om sin erfarenhet av att arbeta på Canon. I år säger 85 % av de anställda att ”allt sammantaget är Canon Svenska AB en bra arbetsplats”.

Great Place to Work® är den globala ledaren inom arbetsplatskultur och hjälper organisationer att möjliggöra för ledarskapsbeteenden som ger ökad lönsamhet, engagerade medarbetare och fler innovationer. De organisationer som lever upp till de högt satta kraven för att vara ett ”Great place to work” få en certifiering som sträcker sig över 12 månader.

”En Great Place to Work-Certifiering™ är inget som kommer av sig själv – det kräver kontinuerligt engagemang för medarbetarens arbetsplatskultur och deras upplevelse av den”, säger Jeanette Bergvall, vd för Great Place to Work. ”Certifieringen är det enda officiella erkännandet som helt grundas på medarbetarnas faktiska upplevelser av arbetsplatsen. Att bli certifierad innebär att Canon Svenska AB är en av de bästa organisationerna i landet.”

”Att genom strukturerad feedback få organisationens upplevelse av sin arbetsplats beskriven är en viktig återkoppling för oss att vi tillsammans gör de rätta aktiviteterna. Dessutom ger jämförelsen med liknande företag och organisationer oss en värdefull indikator på vår attraktivitet som arbetsgivare, både för våra nuvarande medarbetare och för de vi vill attrahera i framtiden.", säger Christer Byfors, vd för Canon Svenska AB. "Vi har över flera år arbetet medvetet med en utvecklingsplan för organisationen där vi samlat både strategiska initiativ tillsammans med återkoppling från organisationen via engagemangsundersökningar och sedan drivit genomförandet med medarbetardrivna projektgrupper. Att arbetet med att skapa en gemensam bra arbetsmiljö görs på alla nivåer i organisationen tror jag är en viktig del i att vi är stolta över vår arbetsplats.”

”Vi är väldigt stolta att vi redan efter vår första medarbetarundersökning med Great Place to Work blivit certifierade till ”a great place to work at”. Bakgrunden till vår framgång är mångfacetterad. Det bygger på att vår affärsstrategi vilar på en solid värdegrund; ”Kyosei” och att vi kontinuerligt arbetat utifrån en affärsstrategi som bottnar i att vi ser medarbetarna som nyckeln till vår framgång. Vi har därmed en hög ambition att investera i vår arbetsmiljö och våra medarbetare för att säkerställa att vi fortsatt utvecklar en hållbar och stark kultur och fortsätter att vara en attraktiv arbetsgivare.”, säger Pernilla Gullin, HR-direktör på Canon Svenska AB.

Om Great Place to Work

Med stöd från 30 års data är Great Place To Work® världsledaren inom arbetsplatskultur. Genom sin For All™-modell och Trust Index™-undersökning ges organisationer erkännande och verktyg för att skapa en genomgående positiv medarbetarupplevelse.

Besök greatplacetowork.se och för att få veta mer.