Calluna firar 20 år på marknaden med ny hemsida

Calluna firar 20 år på marknaden med ny hemsida

Nu slår Calluna upp portarna till sin nya hemsida. Och vad kunde vara bättre än att göra det inför det 20:e året på marknaden. "Välkommen till Sveriges grönaste företag!" säger John Askling, VD och en av grundarna.

Pionjärer som miljökonsulter på 90-talet

Calluna startade som en liten avknoppning till Linköpings universitet 1992. Då var det något nytt med konsulter inom natur och ekologi.

– Vi som drog igång Calluna tyckte att behovet av ekologer hörde framtiden till, att det helt enkelt borde finnas medverkan av ekologer i all typ av byggande, från infrastruktur, kommunal planering, industri- och energiutbyggnad till den enskilde byggherren. Vi var kanske lite naiva i tron på en stor marknad från början, men nu, 20 år senare, kan vi konstatera att våra tjänster har blivit en allt viktigare del i planering och projektering, berättar John Askling, VD och en av grundarna.

Framgångsrika första 20 år

De första 20 åren har minst sagt varit framgångsrika. Calluna är den ledande naturmiljökonsulten i landet och har bland annat fått förtroendet att arbeta med flera av Sveriges stora framtidsprojekt som Slussenprojektet, Götalandsbanan, NordBalt-kabeln, Norviks hamn osv.

Företaget har numera fyra regionkontor, ackrediterad labb- och provtagningsverksamhet och står bakom en rad nya metoder och lösningar på ekologiska problem inom samhällsbyggnad. Calluna kommer att fortsätta på den inslagna vägen, det vill säga att erbjuda de mest innovativa ekosystemlösningarna som skapar maximal nytta för pengarna.

– Redan nu kan vi flagga för att vi kommer att fira 20-årsjubiléet med en rad aktiviteter under 2012! Med det sagt önskar vi dig välkommen att läsa mer på vår nya hemsida om Sveriges grönaste företag! avslutar John Askling.

Calluna AB grundades 1992 och är idag Sveriges ledande naturmiljökonsultföretag. Vår affärsidé är att stötta våra kunder i deras arbete för hållbar användning av mark och vatten i enlighet med svenska och globala miljömål. Med omkring hundra engagerade medarbetare runt om i landet möjliggörs såväl nationell täckning som regionalt fokus och lokal erfarenhet.

John Askling

Senior miljökonsult, delägare 010-303 91 38