Inbjudan till förhandsvisning av Cajsa Warg Vasastan

Välkommen till pressvisning av häftigaste matbutiken i stan!

Äntligen! I många år har vi längtat efter denna dag. Nu kan vi bjuda in till en förhandsvisning av Cajsa Warg II i Vasastan. Under de 14 år vi har funnits på Renstiernas gata har våra idéer om hur man ska sälja mat både uppmärksammats och fått efterföljare. Vi fortsätter att utmana den traditionella matbutiken och har som ambition att ligga steget före. I Cajsa Warg II har vi fortsatt utveckla butiksmiljön med målet att våra kunder skall se det som ett nöje att handla klok och god mat.

Vi samarbetar med Blue Light Yokohama i vår nya Smakbar(t) och har ett samboförhållande med fantastiska Chokladfabriken i vår foajé.  (Lokalen är nämligen den före detta biografen Lorry) Tillsammans bjuder vi på massor av smakprover och dryck såsom ekologiska viner från Vinteko.

Kom och smaka, prata och spana in butiken en dag innan öppning! Vi från Cajsa Warg, Chokladfabriken och Blue Light Yokohama finns på plats för personlig guidning.

Datum: onsdag 18 augusti 2010

Tid: kl 15.00–17.00

Plats: Matbutiken Cajsa Warg, St Eriksplan 2

OSA till vasastan@cajsawarg.se

För mer information kontakta:

VD Måns Falck Tel. 0707 19 19 67, mans.falck@cajsawarg.se

Butikschef Renstiernas gata Pär Eriklin Tel. 070 – 225 84 57, sodermalm@cajsawarg.se

Butikschef St Eriksplan Johan Andersson Tel. 0705 – 54 72 39, vasastan@cajsawarg.se

Företagsfakta Cajsa Warg

Cajsa Warg öppnade sin första butik i mars 1996 på Renstiernas Gata 20 i Stockholm. Företaget startades av Jan Moback, Per Granqvist, Lotta Andreasson, Jan Kling, Pär Eriklin och Margareta Hult.

Efter ett mellanspel med Coop som ägare köptes verksamheten tillbaka utav några av grundarna och Måns Falck 2003. Sedan 2008 ägs Cajsa Warg av Pär Eriklin, Måns Falck, Anne Eriklin och Johan Andersson – samtliga operativa i butiksverksamheten.

Företaget har elva anställda på heltid och i dagsläget ca femton extra­anställda på deltid.

Med över 290 leverantörer är företaget helt unikt inom sin bransch när det gäller mångfald.

• Livsmedel

• cajsa warg st eriksplan
  • chokladfabriken
  • ny butik
  • smakbar(t)
  • blue light yokohama

• Stockholm

Cajsa Warg är Matbutiken för och med Matentusiaster. Vi finns för att Du skall tycka att mat är Kul att handla, Lätt att laga och God att äta. Vi fokuserar på smakerna som skiljer och sticker ut och gillar när det är småskaligt och klokt producerat. Vi har tilldelats Gastronomiska akademins pris för "för nyskapande sortiment, kreativa färdigrätter och personlig atmosfär".

Måns Falck

Presskontakt VD Ekonomi, strategi, marknad 0707-19 19 67