If velger MEPS for byggskader i alle nordiske markeder

If velger MEPS for byggskader i alle nordiske markeder

Forsikringsselskapet If og CAB Group har signert en avtale der If skal bruke MEPS-systemet for byggskader i alle nordiske markeder. Implementeringsprosjektet starter umiddelbart for å ta MEPS i produksjon fra 1. oktober 2023.

MEPS det beste valget for både If og partnere

-I fjor startet vi et prosjekt for å finne et felles prosess- og kalkuleringsverktøy for byggskader i hele Norden. Vi har evaluert flere alternativer og konkludert med at MEPS er den beste kandidaten. I evalueringsprosessen har vi fulgt nøye med på behovene til ikke bare vår skadeorganisasjon, men også våre partnere. Med MEPS vil vi kunne utvikle de beste digitale prosessene og kundereisene i tråd med våre strategiske mål, sier Jesper Arntzen, Head of Strategic Partnership, Nordic Property Claims i If.

Styrket stilling for MEPS

I systemet MEPS samarbeider forsikringselskap, entreprenører og takstmenn i skadeoppdrag. MEPS er markedsleder i Sverige og Finland. Avtalen med If øker markedsandelen i Norge og etablerer tilstedeværelse i Danmark for å muliggjøre ytterligere nordisk ekspansjon.

-Vi er veldig stolte over at If velger MEPS for alle nordiske land. Vi ser det som en anerkjennelse av MEPS sine evner innen byggskader i Norden på prosesses, befaring og kostnadskontroll. If har vært meget profesjonelle og grundige i evalueringsprosessen. Som et resultat av avtalen, kan vi fortsette arbeidet med å levere høy kundeverdi og kundetilfredshet for forsikringsselskapene og deres partnere i alle nordiske markeder, sier Anders Melkersson, Commercial Director i CAB Group.

Smidig overgang for partnere og skadebehandlere

Implementeringsprosjektet starter umiddelbart og omfatter utvikling av integrasjoner og systemkonfigurasjon for å møte Ifs krav. En viktig del er opplæring av skadebehandlere og partnere for en smidig overgang til MEPS. Målet er å starte produksjon i MEPS i alle land senest 1. oktober 2023.

Jesper Arntzen, Head of Strategic Partnerships, Nordic Property Claims, If

Direct: +47 99276211, jesper.arntzen@if.no

Kategorier

CAB utvecklar och distribuerar system för reparations- och underhållsprocesser inom fordons- och fastighetsbranschen. Verksamheten bygger på årtionden av insamlad kunskap som ger våra kunder en enklare, mer effektiv arbetsdag. Inom hälsa och sjukvård kan vi dessutom erbjuda säker och effektiv digital informationsdelning i försäkringsärenden. Det är optimerad kunskap, helt enkelt.

Odd Kittelsen

Country Manager Norway 0047 480 12 505 CAB Group Norway

Knowledge, optimized

CAB Group AB är ett nordiskt it-produktbolag. Vi är verksamma inom försäkrings-, fordons- och fastighetsbranschen, samt inom hälsa & sjukvård genom dotterbolaget CAB Healthcare AB. Våra kunder erbjuds smidiga arbetsflöden med fokus på effektivisering och säker data. Vi kopplar samman alla parter i processen för en hållbar tjänstemarknad.

CABs produkter används av mer än 6 000 företag, har över 40 000 användare och hanterar mer än 1 miljon ärenden per år. CAB Group omsätter 380 miljoner kronor och har 260 anställda. Huvudkontoret ligger i Örebro, där verksamheten en gång startade, med kontor i Finland, Danmark, Norge och Tyskland. CAB Group AB grundades i mitten av 70-talet och ägs idag av If, Folksam, Länsförsäkringar och Trygg Hansa.

CAB Group AB

Stortorget 11