TM Insurance väljer MEPS

TM Insurance väljer MEPS

MEPS tar marknadsandelar på Island. Nyligen skrev försäkringsbolaget TM Insurance avtal med CAB Group om att använda MEPS som plattform för byggskadeärenden.

Ökad transparens och effektivitet

TM Insurance på Island och CAB Group tecknade ett avtal om en MEPS-leverans strax före julhelgen. TM ägs av Kvika Bank och har cirka 23 % marknadsandel på Island. I samarbete med cirka 20 entreprenörspartners betjänar TM kunder över hela Island.

TM:s långsiktiga affärsmål med MEPS är att öka transparensen, förbättra kundresan och minska skadehanteringskostnaderna genom effektivare användning av partnernätverket.

MEPS tar marknadsandelar

Det nya avtalet med TM är ett viktigt steg framåt för MEPS på Island. För närvarande har tre av fyra 01-18försäkringsbolag på marknaden redan valt MEPS som sin huvudsakliga plattform för skadehantering.

Maria Jonsson

Presskontakt Marknadskommmunikatör

Knowledge, optimized

CAB Group AB är ett nordiskt it-produktbolag. Vi är verksamma inom försäkrings-, fordons- och fastighetsbranschen, samt inom hälsa & sjukvård genom dotterbolaget CAB Healthcare AB. Våra kunder erbjuds smidiga arbetsflöden med fokus på effektivisering och säker data. Vi kopplar samman alla parter i processen för en hållbar tjänstemarknad.

CABs produkter används av mer än 6 000 företag, har över 40 000 användare och hanterar mer än 1 miljon ärenden per år. CAB Group omsätter 380 miljoner kronor och har 260 anställda. Huvudkontoret ligger i Örebro, där verksamheten en gång startade, med kontor i Finland, Danmark, Norge och Tyskland. CAB Group AB grundades i mitten av 70-talet och ägs idag av If, Folksam, Länsförsäkringar och Trygg Hansa.

CAB Group AB

Stortorget 11