2-kanals datalogger för dc-signaler från Chauvin-Arnoux

Chauvin-Arnoux presenterar en ny datalogger med 2 oberoende ingångar för dc-signaler, 4-20mA och 0…10Vdc, samt pulser och digitala ingångar.

Inspelade mätvärden samt mätkonfigurationer överförs via Bluetooth med svensk mjukvara. Alla tangenter på frontpanelen går dessutom att låsa.

Samplingshastighet är inställbar från 200 ms till 1 h, vilket ger upp till 270 dagars loggning med 1 min sampling med batterier. Alarm kan ställas in och presenteras med valfri storhet.

Praktisk skruvanslutning för enkel och snabb inkoppling till ingångarna.Med praktiskt magnet på baksidan för enkel fastsättning på mätplatsen.

Med uppladdningsbara batterier, samt även anslutning till AC adapter via USB ingången för längre mätningar.

Mer information samt datablad finns på denna länk

• dc-logger
  • logger
  • datalogger
  • 2-kanals logger
  • likspänningslogger
  • likströmslogger

Batteridrivet oscilloskop med 4-isolerade ingångar

Handhållen oscilloskopserie med galvaniskt isolerade kanaler, med multimeter som har effektmätning, övertonsanalys samt logger. Även BUS-analys för analys av de vanligast förekommande databussarna. Med ethernet, WiFi och USB kommunikation samt inbyggd webbserver. Även mjukvara för PC ingår.

Ny energilogger med elmotortest samt Wi-Fi och 3G-kort

3-fas energilogger som mäter och lagrar ström, spänning, energi och alla effekter. En lättanvänd och flyttbar mätutrustning för mätning och övervakning utan att bryta strömkretsen både för kort- och lång tid. Larm samt automatiska rapporter kan sändas som e-mail. Med elmotortestfunktion samt upp till 8 analoga externa ingångar.