Tyremate.com byter namn till Goodgrip.dk

Idag byter Tyremate.com namn till Goodgrip.dk. Namnbytet är en del av den internationaliseringsprocess som vår verksamhet satt igång.

” I samband med en rejäl nysatsning på den danska marknaden byter vi namn till Goodgrip.dk. Goodgrip är även det namn vi använder i UK och Tyskland där vi nyligen lanserat våra tjänster.” kommenterar Torkel Hallander som är VD för verksamheten.

Namnet ”Tyremate” har flera för och nackdelar som blivit övervägda mot varandra. Våra kunder har haft svårt att stava till Tyremate i Danmark samt att namnet upplevts som svårt att komma ihåg.

Till grund för att det är mycket stavfel på Tyremate är sökorden våra betalande kunder använt på Google. Här kommer några exempel:

• Tiremate

• Tyremate.dk

• Tire mate

• Tyre mate.com

• Tyremates

• Tiremade

• Tyremade

• Tyremarte

• Tyremart

• Tiremate.com

• Tyremate dk

”Med den starka utvecklingen i Norden bakom oss är vi nu mogna att ta klivet ut på den europeiska marknaden. Danmark är en bra språngbräda, och UK och Tyskland är utan tvekan de två största och mest intressanta marknaderna.” – Torkel Hallander, VD

Torkel fortsätter också att avslöja ambitionerna att bli en av Europas största företag på däckmarknaden .

”Vi är övertygade om att vårt fokus på kunderna, på tjänster och information som gör det enkelt att handla, på ett brett sortiment med de bästa däcken och fortsatt bra priser kommer att göra oss till en av Europas absolut största företag på däckmarknaden.”

www.bythjul.com | www.byttdekk.com | www.tyremate.com | www.goodgrip.co.uk | www.goodgrip.de |www.goodgrip.dk

Följ oss på