Bythjul Norden AB slår nytt omsättningsrekord på 414 MSEK.

Bythjul Norden AB stängde årsbokslutet den sista september 2020 på hela 414MSEK, med en resultatförbättring från 0,4 MSEK till 3 MSEK. Räkenskapsåret är brutet och går from 1 oktober tom sista september.

Bythjul Norden AB driver verksamhet i tre länder med sajterna Bythjul.com i Sverige, Byttdekk i Norge och Renkaatvaihtoon i Finland.

Vi har haft en riktigt bra utveckling av försäljningen under flera år och vi ser att intresset för att köpa däck online fortsätter att öka”, kommenterar VD Sofia Bertills.

Bythjul startades 2002 och har sedan dess sålt däck och fälgar online. I januari 2019 öppnades ett helt nytt lager utanför Stockholm.

Med ett eget lager har vi möjlighet att både säkra kvaliteten och att snabbt kunna leverera däcken till våra kunder. Vi ser även att allt fler kunder väljer att skicka sina däck direkt till någon av våra 900 monteringspartners”, fortsätter Sofia Bertills.

Bythjul fortsätter nu att satsa framåt för att driva tillväxt!

Sen starten 2002 har Bythjul vuxit till att bli Nordens ledande e-handlare inom däck och fälg. Vi samarbetar med alla stora leverantörer och har däck till alla bilmärken. Bythjul och systerbolaget Skruvat är Nordens ledande e-handlare för det du behöver till din bil, tillsammans omsätter de två bolagen 830 mkr per år. Som ägare står Mobivia, som driver Europas största fristående verkstadskedjor med verksamhet i 18 länder och fler än 20 000 anställda.

Presskontakt:
Frida Karlsen