Årets nyheter har landat hos Bythjul.com, testvinnarna finns i lager!

Bythjul.com är din one stop shop på nätet för däck och fälg. Nu har årets nyheter landat på Bythjul.com, självklart finns testvinnarna i lager. Spara upp till 40% när du handlar dina vinterdäck och fälgar online, det ska vara enkelt att byta hjul!

Däck från Goodyear är en stående kundfavorit hos Bythjul.com. Som ledande tillverkare av däck sedan 1898 har Goodyear haft många prisbelönta däck i flera ledande motormagasin genom åren, 2021 är inget undantag. Årets nyhet heter Ultra Grip Arctic 2 och har Goodyears nya dubbteknik Arctic Eagle Claw, självklart har Bythjul.com både testvinnaren och storsäljarna i lager.

“Nya Ultra Grip Arctic 2 sätter en ny måttstock för bromsprestanda på is. Det blir toppbetyg i samtliga isronder för nykomlingen. Även på snö blir det full pott i bromstestet.“ - Vi bilägares däcktest 2021.

I dubbsegmentet har Pirelli ett nytt flaggskeppsdäck, Ice Zero 2. Ice Zero 2 har 190 dubbar där dess föregångare hade 130, dessutom har dubbkvalitén och dubbfästningen förbättrats.

Du hittar båda nyheterna från Goodyear och Pirelli på Bythjul.com.

“Vi på Bythjul.com ligger alltid i framkant med nyheter och varumärken som är intressanta för våra kunder. Hos oss hittar du vinnarna i Sveriges största däcktester, vi är stolta över att vara störst i Norden på däck och fälg!” - Eva Fraenkel, Head of Sales, Marketing and E-commerce.

OVM är Bythjuls egna varumärke som snabbt blev ett av Nordens mest populära fälgmärken, med ett modernt och sportigt intryck till ett konkurrenskraftigt pris. Säsongens nyhet från OVM heter Elektra Gun Metal och är tillgänglig i flera färger och dimensioner. Använd Bythjuls bilsökfunktion för 100% passningsgaranti som gäller däck, fälg, bultar och muttrar.

OM BYTHJUL
När du byter till vinterdäck från Bythjul.com sparar du både tid och pengar. Boka och betala din verkstadstid redan vid köptillfället för en smidigare affär. Bythjul.com har ett brett sortiment med över 100.000 däck och fälg på lager under högsäsong och erbjuder snabb leverans hem eller till ditt val av verkstad.

Presskontakt:

Frida Karlsen
Online Marketing Manager
E-mail: frida.karlsen@bythjul.com
Mobile: +46 (0)707 17 38 74

Eva Fraenkel
Head of Sales, Marketing and E-commerce
E-mail: eva.fraenkel@bythjul.com
Mobile: +46 (0)72 180 99 00

Bythjul Norden AB
Gustavslundsvägen 151F
SE 167 51 BROMMA

Bythjul har funnits på nätet sedan 2002 och är en av Europas största däck- och fälgaktörer på nätet. Bythjul strävar ständigt efter att vara i framkant när det gäller leveranstider, sortiment och användarvänlighet. Bythjul.com gör det möjligt för kunden att snabbt och enkelt handla däck och fälgar till ett bra pris.

www.bythjul.com | www.byttdekk.com | www.renkaatvaihtoon.fi