Från rymden till havets botten – ByOn utmanar det traditionella i vår- och sommarkollektionen 2019

Rätt och fel när vi inreder finns inte längre. Istället vill ByOn inspirera oss till att blanda precis vad man vill, hur man vill, i sitt hem. Med vårens kollektion, Momentus Tangibles SS2019, vill man skapa hem utan gränser eller krav. Öppna upp för lekfullhet, nyfikenhet och lyxig känsla i de högst personliga detaljerna.

Vi möter en värld av kontraster och likheter, oväntade kombinationer och mjuka former. ByOn Momentous Tangibles SS2019 är en mix av allt och lite till. Tydligast är viljan att utmana gränser, göra avtryck och skapa hem som är unika.

– Vi visar en kollektion som mer än någonsin är utdragen till det yttersta, som leker med former och material på ett nytänkande sätt. Det är en kollektion där Star Wars möter havets lugnande vågor, och där energin på havets botten möter ett liv på månen. Men allra mest har vi en önskan om att skapa hem utan gränser och krav, säger Beatrice Lindgren, inköps- och konceptchef på On Interiör med varumärkena ByOn, Vakinme, Victorian och VILLAGE.

I ByOns vår- och sommarkollektion 2019 ser vi frostat glas blandat med klarglas och metaller. Formerna är en kontrast mellan mjuka, mänskliga kurvor och havsbottens excentriska strukturer. Jordigt sandiga färger flirtar med rosa och brunt, gärna på en bas av greige som sedan toppas med gyllene solljus och skvättar av lime. Naturliga material som sten, sand och lera blandas med manchester, lyxig sammet och vackert linne.

- Med den här kollektionen vill vi få människor att känna sig både lugna och levande på samma gång. Skapa hem som är ombonade och personliga genom att få folk att våga mixa och matcha. Det finns inget som är fel när vi inreder. Så länge man själv tycker om det så blir det rätt. Unika och individuella hem är det som inspirerar oss mest just nu, säger Beatrice Lindgren.

ByOn vill ge något extra när vi inreder. Produkter med individualitet och twist som möter funktion och klassiska snitt. Detaljer som pratar med fler sinnen än bara ögonen, som får oss att känna och vilja utforska mer. Tråkig inredning finns inte i ByOn’s vokabulär, istället släpper man alla regler. Viljan är att skapa överraskande och personliga hem som bubblar av värme.

Vid frågor vänligen kontakta:
Högupplösta bilder finns på mynewsdesk.com/se/on-interior-ab, välj bilder & video.

Sara Wernerby, Marknadschef On Interiör Sara.wernerby@oninterior.se, +46 (0)735-338159

Ida Nilsson, presskontakt ida@gillakommunikation.com, +46 (0)709-134037