För första gången någonsin – Byon lanserar julkollektion

För första gången någonsin – Byon lanserar julkollektion

Byon älskar att bjuda in till fest, och denna säsong är inget undantag. Med en exklusiv kollektion fylld av julinspirerade produkter presenterar Byon, som alltid, djärv design, härliga färger och en lekfull känsla. Kollektionen, som kallas Festive Season, är skapad för att sprida ännu mer glädje under årets mest festliga högtid.

I Byons värld handlar varje dag om att leva efter livsfilosofin Bubbles for everyday – de små stunderna som smyger sig in mellan vardagens alla måsten och ger tillvaron en extra guldkant. Det finns inga regler för vad dessa stunder ska vara; allt som får dig att le lite extra är rätt. Även om julen ofta förknippas med många förväntningar och måsten, är det också en tid fylld med fler leenden och glädje än någon annan tid på året. Julkollektionen Festive Season är skapad som en hyllning till denna festliga period. Kollektionen innehåller en röd statement-vas, julgranskulor i tre färger och en stilfull julgransmatta i två färger.

– Det här är en kollektion som verkligen visar hur vi firar jul i Byons värld. Vi använder vår fantasi till fullo och blandar det klassiska med det nya. Julen är lekfullhetens högtid," säger Beatrice Lindgren, design- och konceptchef på Sagaform AB och varumärket Byon.

Byon’s julkollektion säljs exklusivt på byon.se.

I Byons julkollektion ingår:

Vas Triton – röd

Triton-vasen är ett tidlöst mästerverk i djupa, passionerade röda toner. Varje handgjord vas är unik och passar perfekt på julbordet, eller som en iögonfallande accent året runt. Den kan fyllas med blommor, en liten julgran eller ljus som skapar en varm glöd. Kombinera med röda dekorationer eller andra färgnyanser för ett fängslande arrangemang.

Vas Triton
Färg: Röd
Storlek: ø21,5x24cm
Pris: 1399 SEK

Opacity dekorationskulor – blå,röd & gul
Opacity-dekorationskulorna är eleganta, lyxiga och djärva, perfekta för både julgranen och andra festliga tillfällen året runt. Tillverkade av fint glas med ett subtilt randmönster, finns kulorna i två storlekar och tre färger. Det lilla setet innehåller fyra kulor, medan det stora setet innehåller två, alla levererade i en elegant presentförpackning med matchande satinband.

Dekorationskula Opacity XS, 4-pack
Färg: Röd, blå & gul
Storlek: ø4x4cm
Pris: 179 SEK

Dekorationskula Opacity M, 2-pack
Färg: Röd, blå & gul
Storlek: ø8x8cm
Pris: 229 SEK

Julgransmatta Love

Julgransmattan "Love" ger stil och elegans till din högtid och ramar in granen på ett sofistikerat sätt. Med ikoniska ränder och ett broderat "Buon Natale"-budskap, finns mattan i färgkombinationerna smörgul/röd och grön/ljusblå. Mattan matchar "Love"-serien som även innehåller dukar, servetter och handdukar. Tillverkad av 100% certifierad ekologisk bomull, är den även idealisk som en dekorativ matta för mindre runda bord.

Julgransmatta Love
Färg: Röd/sand & Grön/ljusblå
Storlek: ø100x cm
Material: 100% ekologisk bomull
Pris: 299 SEK

Rio Cozy badrock
Ingen tid på året passar Byons badrock Rio Cozy lika mycket som årets sista månad. Badrocken presenteras i en uppdaterad version i 100% ekologisk bomullsfrotté/velour 450gsm. Badrocken är gjord av absorberande bomullsfrotté på insidan med en tät vävd velour på utsidan och har ett rymligt snitt för komfort efter bad. De extra långa bomullsgarnen som används är tvinnade för att ge en överlägsen touch, medan tygets täta väv säkerställer lång livslängd. Rio Coxy finns i fyra färgkombinationer och i storlek XS/S, M L och XL för badrock samt i både badlakan och handduk.

Rio Cozy badrock
Färg: Grön/vit, Lila/aprikos, blå/vit & Beige/svart