Dröm för torrisar – två nya oljor  för ansiktet och kroppen

Dröm för torrisar – två nya oljor för ansiktet och kroppen

Inom naturlig skönhetsvård är näringsrika oljor ett välbeprövat recept. Naturliga ingredienser arbetar i harmoni med kroppen och stärker hudens skyddande barriärer. Vakinme’s nyheter, Facial Oil och Body Oil, är en dröm för känsliga torrisar.

Vakinme vet att det är de små valen varje dag som gör skillnad när man vill leva medvetet och hållbart. Därför är Vakinme tillverkad på naturliga och ekologiska råvaror med uppfriskande, lugnande dofter. Inspirationen kommer från den nordiska naturen för så väl innehåll som dofter och design.

– Med Vakinme har vi funnit ett inspirerande sätt att uttrycka kärnan i naturliga svenska hem- och kroppsprodukter. Vi märker att fler och fler vill använda oljans naturligt vårdande egenskaper som komplement till sina vanliga produkter och då kändes det viktigt för oss att möta det behovet, säger Beatrice Lindgren, inköpschef på On Interiör med varumärkena Vakinme, ByON, Victorian och VILLAGE.

Olja är en oslagbar återfuktare, den vårdar samtidigt som den hjälper till att bevara hudens elasticitet och smidighet. Vakinme Facial Oil och Body Oil är gjord på enbart naturliga ingredienser och toppad med näringsrika och vårdande vitaminer.

– Vi ville skapa en lyxig vitamincocktail för huden, och det är precis vad vi nu kan presentera. Alla Vakinmes produkter håller väldigt hög kvalitet tack vare sina naturliga ingredienser. Det innebär rena ingredienser utan rester av miljöfarliga bekämpningsmedel som kan påverka huden negativt. Vakinme är rakt igenom, från förpackningsdesign till minsta beståndsdel, väldigt bra produkter, säger Beatrice Lindgren.

Vakinme Facial Oil
Vakinme Facial Oil ärexklusiv ansiktsolja baserad på raps-, tistel- och jojobaolja med nordiskt ursprung, dessa vårdar huden och ger den elasticitet. Berikande tillägg av vitamin E och shea ger huden skydd, och blåbärsoljan är rik på antioxidanter som vårdar, läker och skyddar huden.

Vakinme Facial Oil lugnar, mjukgör och sjunker in utan att lämna en fet hinna. Ta ett par droppar inför natten för att fukt-boosta din hy, eller lägg ett par droppar i din dagkräm för mer lyster och fukt. Perfekt för vintertrött hy.

Vakinme Body Oil
Vakinme Body Oil innehåller raps-, tistel- och solrosolja med nordiskt ursprung som med sitt rika innehåll på omega 3, 6 och 9 ger maximal fuktighet och skydd. Produkten innehåller också berikande tillägg av vitamin E samt avocado- och shea olja som är viktigt för hudens välmående och mjukhet.

Body Oil används med fördel när man är lite fuktig på huden, då ger den bäst effekt.

Vakinme Facial Oil, 60 ml, har ett rekommenderat pris på 249 kr och Vakinme Body oil, 120 ml, har ett rekommenderat pris på 249 kr.

#conciouslivingwithVakinme.

Vid frågor vänligen kontakta:

Högupplösta bilder finns på mynewsdesk.com/se/on-interior-ab, välj bilder & video

Sara.wernerby@oninterior.se , +46 (0)735-338159

Ida Nilsson, presskontakt