Chairestics – en modern och iögonfallande stolkollektion

Chairestics – en modern och iögonfallande stolkollektion

Modernt, stilsäkert, elegant, färgrikt och bekvämt. ByOn’s nya stolserie Chairestics kan beskrivas med många ord. Kollektionen bygger på fyra olika stolsmodeller: två typer av matstolar, en barstol och en loungestol.

ByOn fortsätter sin strävan att utmana gränser, göra avtryck och skapa hem som är unika och välkomnande. Den nya stolserien Chairestics är inget undantag.
– Alla stolar i vår nya stolsserie har en ren design med behagliga runda former. Kulörerna är både neutrala och djärva, inspirerade av rådande trender. Tanken är att helheten ska skapa en avslappnad och modern atmosfär i hemmet, säger Beatrice Lindgren, inköps- och konceptchef på On Interiör med varumärkena ByOn, Vakinme, Victorian och VILLAGE.

Chairestics har en design som är lätt att tycka om och som passar i de flesta hem. Men även bekvämligheten har stått i fokus när ByOn tagit fram kollektionen.
– För oss står det dukade bordet alltid i centrum, det är där man umgås och äter med familj och vänner. En obekväm stol kan förstöra en hel middag, så vi har istället försökt skapa en stol som är så bekväm att man aldrig vill lämna den, säger Beatrice Lindgren.

Chairestics kommer i fyra olika modeller och i tre färger; svart, grön och rosa. Stolarna kan med fördel mixas både mellan modeller och färger. Designen gör att de passar i alla rum – oavsett om man väljer att placera de vid matbordet, skrivbordet eller i hallen.

Chariestics består av

Cleo matstol
Cleo matstol kombinerar den moderna och klassiska looken på ett stilfullt sätt. Sittytan är fylld med skumgummi, träet är playwood och de matchande benen är i pulverlackad metall. Stolen är klädd i mjukt polyesterväv som har en vacker struktur. Cleo matstol finns i svart, grönt och rosa. Mått: 46x81 cm. Rekommenderat pris: 1299 kronor.

Chris matstol
Chris matstol med karm kombinerar ett modernt och stilsäkert uttryck.
Sittytan är fylld med skumgummi, träet är playwood och de matchande benen är i pulverlackad metall. Stolen är klädd med mjuk polyesterväv som har en vacker struktur. Chris matstol finns i grönt. Mått: 54x80 cm. Rekommenderat pris: 1499 kronor.

Carla loungestol
Carla är en bekväm och estetisk loungestol som har ett harmoniskt uttryck. Sittytan är fylld med skumgummi, träet är playwood och de matchande benen är i pulverlackad metall. Stolen är klädd med mjuk polyesterväv som har en vacker struktur. Carla loungestol finns i svart.

Mått: 51x82 cm. Rekommenderat pris: 1799 kronor.

Candance barstol
En barstol med klassisk design och färgmatchade metallben för ett trendsäkert uttryck. Sittytan är fylld med skumgummi, träet är playwood och de matchande benen är i pulverlackad metall. Stolen är klädd med mjuk polyesterväv som har en vacker struktur. Candance barstol finns i svart, grönt och rosa. Mått: 42x78 cm. Rekommenderat pris: 1799 kronor.

Vid frågor vänligen kontakta:

Sara Wernerby, Marknadschef On InteriörSara.wernerby@oninterior.se, +46 (0)735-338159

Ida Nilsson, presskontaktida@gillakommunikation.com, +46 (0)709-134037