Naturlig ansiktseriefrån Vakinme

Ansiktsvård med respekt för naturen, människan och miljön

Alla goda ting är tre. Speciellt när vi pratar om Vakinme. Tre dofter, tre färger med fokus på tre produktområden – kroppen, ansiktet och hemmet. Det enkla och naturliga är varumärkets kännetecken. Nu i höst lanserar varumärket Cleansing toner and refreshner och Moisturzing facial Mask, båda i en behaglig doft av bomull.

Vakinmes filosofi bygger på att det ska vara enkelt och naturligt, stilrent och väldoftande. Svenskt inifrån och ut för den som vill leva hållbart hela vägen. För Vakinme är respekten för naturen, människan och miljön en viktig grundstomme.

– Vi tror på enkelhet, det ska vara naturligt och noga utvalt från minsta beståndsdel. Ett bra val som gynnar både omvärlden och dig själv. Färgerna i grått, vitt och svart är kopplat till varsin doft. Det gör det enkelt att hitta sin signaturdoft som blir en del av en hållbar vardag,säger Sara Wernerby, marknadschef på On Interiör med varumärkena Vakinme, By On, VILLAGE och Victorian.

Under våren 2018 lanserade Vakinme en ansiktsserie med Facial scrub, Facial wash och Facial cream som blivit mycket uppskattad. Vårdande produkter med naturligt innehåll för den som vill vara naturligt vacker. Nu till hösten utökas ansiktsserien med Cleansing toner och refreshner och Moisturzing facial Mask.
– Ansiktet är ett område som behöver extra mycket kärlek och omvårdnad. Hyn i ansiktet behöver skonsamma produkter som både kan rengöra och återfukta. Våra nya produkter älskas av alla i Vakinme teamet, så vi har stora förhoppningar på att alla andra kommer känna likadant, säger Sara Wernerby.

Vakinme Cleansing toner and refreshner
Vakinme Cleansing toner and refreshner är ett vattenbaserat ansiktsvatten med en mild doft av bomull. För att ge en friskare känsla till huden har man tillsatt en liten dos alkohol. Produkten innehåller växtextrakt utav Trollhassel och björksav för att ge en lugnande och vårdande effekt, samt aloe vera och sockerextrakt som ger fukt och skydd till huden. Vakinme Cleansing toner and refreshner rekommenderas för normal hy. Flaskan innehåller 120 ml och kostar 199 kronor.

Vakinme Moisturzing facial Mask
Vakinme Moisturzing facial Maskär en vattenbaserad mask med en mild doft av bomull. Produkten ska appliceras rikligt på huden och för bästa effekt ska den sitta på i minst 15 minuter för att sedan sköljs av. Masken kan även sitta kvar under den vanliga dag- eller nattkrämen för att ge hyn maximal dos av fukt. Produkten Innehåller extrakt från Björksav (uppfriskande och fuktgivande), Trollhassel (lugnande och vårdande), Chamomille (lugnande, uppfriskande, vårdande) som lugnar och tillför viktiga näringsämnen. Produkten innehåller också 2 olika sockerbaserade fuktgivare för extra riklig återfuktning. Vakinme Moisturzing facial Mask rekommenderas för normal hy. Flaskan innehåller 60 ml och kostar 299 kronor.

Vakinme visas på Formex, Stockholmsmässan den 21-25 2018 Monter A13:20,

Vid frågor vänligen kontakta:

Högupplösta bilder finns på mynewsdesk.com/se/on-interior-ab, välj bilder & video.

Sara.wernerby@oninterior.se, +46 (0)735-338159

Ida Nilsson, presskontakt