Koppar och kannor för mindfulness-fika

Koppar och kannor för mindfulness-fika

Vi blir allt sämre på att leva i nuet, vi rusar fram och stunderna för att pausa blir allt färre. Inte ens när vi tar en kopp kaffe eller te sätter vi oss ner – istället har fika on the go blivit en ny vana. Därför har By On tagit fram koppar och en tekanna för den långsamma fikan. Koppar som inbjuder till att sitta ner och njuta – en möjlighet att återinföra kaffepausen på riktigt.

Tea Pot London

Tekannan är inspirerad av de japanska traditionerna där brygga te ska ta sin tid. Tekannan är gedigen – tillverkad i massivt gjutjärn.

Rek pris 499 SEK
Mått: 18x16 cm

Trivet London

Trivet London är underlägget till Tea Pot London och är också inpsirerat av Japan. Det är tillverkat i genuint gjutjärn och funkar lika bra som grytunderlägg till varma grytor och kastruller.

Rek pris: 129 SEK
Mått: 14x2 cm

Cup London

Cup London är låga koppar i gjutjärn. De är precis som sina släktingar i serien inspirerade av japanska testunder. De inbjuder till att sitta ner och njuta. För att teet ska hålla rätt temperatur är kopparnas volym mindre och ska istället fyllas på flera gånger.

Rek pris: 79 SEK
Mått: 8x6 cm

Mug and plate Jade

Kopp med fat Jade är en mugg framtagen för den njutbara fikan. Setet är stabilt och massivt för att inbjuda till att sitta ner och dricka sin kopp kaffe eller te.

Rek pris: 149 kr
Mått: 14x7 cm

I samma serie finns även Plate Jade och bowl jade.

Rek pris Plate Jade: 249 SEK
Mått plate jade: diameter 28 cm