Inred med lekfulla detaljer för en varmare känsla

Enkelhet i all ära, men att våga mixa med lekfulla detaljer är receptet för en mer spännande inredningsstil.
– Livet och världen är lite för allvarsam och vi suktar efter saker där vi får vara lite crazy, säger Beatrice Lindgren, inköp-och konceptchef på ByOn.

Även om enkelheten fortfarande är en stark trend när vi inreder så skapar detaljer som flirtar med humor en positiv känsla i hela rummet. ByOn har två tydliga spår i sitt sortiment, en modern bas med bra kvalitet. Den andra delen är stilfull med oväntade detaljer. En mix som gör hemmet mer levande.

Att inreda lekfullt handlar om att överraska. Våra lekfullaste tips är:

• Våga mixa färger och mönster, gärna blommigt med djurmönstrat.
  • Blanda material och former. Vi ser nu mycket runda former som har ett mer lekfullt och mjuktuttryck.
  • Annorlunda stilleben. Blanda roliga ljusstakar med figuriner av djur eller frukter och bär. Våga byta brickan mot en stenskiva eller varför inte en spegel.
  • Använd dina produkter på oväntade sätt. Överraska med att servera maten med restaurangkänsla och roliga detaljer därtill. Överdriv och maxa.
  • Använd gärna lite udda saker, så som gamla, ärvda, eller souvenirer tillsammans med en modernare bas. Ett hem skall andas personlighet, det är då du har hittat en trend som håller.

Utvalda produkter ur By On’s sortiment under temat lekfullt

Mått: 10x28 cm

Corall Antibes
Pris: 99 SEK Mått: 13x10 cm
Finns i färgerna vit, blå och grön

Cactus Nevada
Pris: 599 SEK
Mått: 21x38 cm
Finns i grönt

Produkterna går att köpa hos utvalda återförsäljare bland andra The Sofa Store, Designonline, kök etc. och Newport NK Stockholm.