Bygma tillsätter ny regionchef för Svealand

Bygma tillsätter ny regionchef för Svealand

Bygma tillsatte strax före årsskiftet sin första regionchef för Svealand, Mattias Karlsten. Med full aktivitet på företagets åtta anläggningar i Stockholm, Västerås, Eskilstuna och den nyligen förvärvade anläggningen i Borlänge har behovet av en ny roll uppstått för att stötta i såväl stora som små frågor.

Mattias Karlsten kommer senast från en tjänst som chef för Logistikcenter Stockholm, på Beijer Byggmaterial. Han har tidigare varit platschef för Bygma Spånga,

– Mattias är perfekt i rollen. Han har bra kvalifikationer och en bred och lämplig bakgrund för att ta hand om och utveckla den här regionen, säger Urban Johansson, vd Bygma.

Den nye regionchefen har under ett par veckor hunnit känna in sitt nya uppdrag:

– Naturligtvis var det både roligt och hedersamt att bli tillfrågad. Samtidigt som Bygma har utvecklats otroligt mycket sedan jag var i företaget känns det som att ha kommit hem, efter en period ute på äventyr, säger Mattias Karlsten.

Hela Pressmeddelandet finns att läsa här.

Bygmas anläggningar finns idag på 17 orter i Mälardalen, Stockholm, Dalarna och Norrland. Gemensamt för alla våra anläggningar är att vi endast säljer byggvaror och verktyg från beprövade kvalitetsmärken.

Bygma-koncernen sätter en ära i att tillgodose högt ställda krav och individuella önskemål från kunden. Detta sker dock aldrig på bekostnad av miljö eller säkerheten. Bygma ställer därför stora krav på sina leverantörer, inte bara i fråga om kvalitet, utan också när det gäller godkänd miljöklassning.

Bygmas anläggningar finns idag på 19 platser i Mälardalen, Stockholm, Dalarna och Norrland. Gemensamt för alla våra anläggningar är att vi med hög servicegrad säljer byggvaror och verktyg från beprövade kvalitetsmärken.