Bygma tillsätter ny platschef i Danderyd

Bygma tillsätter ny platschef i Danderyd

Tomas Lindgren är Bygmas nya platschef för anläggningen i Danderyd. Tomas som har tillträtt tjänsten under april har en bakgrund som byggnadsingenjör och kommer närmast från Beijer Byggmaterial.

Danderyds nya platschef Tomas Lindgren har haft en spännande och mångsidig yrkesbana. Han började som byggnadsingenjör, men gick vidare till en karriär som golfproffs, tränare och drev sedan under flera år en golfbutik och träningsanläggning.

Efter studier på affärsskolan IHM återvände Tomas till byggbranschen och rekryterades till Beijer Byggmaterial som innesäljare och vidare till säljchef och regionsäljare.

– Jag ser fram emot att bli en del av Bygmas entreprenörsanda. Företagets korta beslutsvägar innebär även stora möjligheter att tillsammans med personalen lägga mer fokus på relationsbyggande och proaktiv försäljning, säger Tomas Lindgren.

Tomas Lindgren, platschef
Danderyd Telefon: 08-544 96 015
Mail: tln@bygma.se

Bygma Gruppen AB är ett dotterbolag till den danska byggmaterialkoncernen Bygma Gruppen A/S. Koncernen består av cirka 100 anläggningar fördelat i hela Norden, med cirka 2 100 anställda. I Sverige finns 17 anläggningar, som tillsammans omsätter 1,2 miljarder SEK.

Bygmas anläggningar finns idag på 19 platser i Mälardalen, Stockholm, Dalarna och Norrland. Gemensamt för alla våra anläggningar är att vi med hög servicegrad säljer byggvaror och verktyg från beprövade kvalitetsmärken.