Isabel Cadenius har tillträtt som hållbarhetschef hos Bygma AB.

Bygma rekryterar Isabel Cadenius som ny hållbarhetschef till Bygmas företagsledning.

Måndagen den 27 maj tillträdde Isabel Cadenius rollen som hållbarhetschef på Bygma AB. I sin roll kommer Isabel att leda Bygmas hållbarhetsarbete i en organisation som redan lägger stor vikt vid långsiktigt hållbarhet.

Med gedigen erfarenhet inom branschen och med erfarenhet från liknande uppdrag är Isabel ett välkommet tillskott i organisationen. Vi är särskilt glada över att få rekrytera en synnerligen kompetent chef för vårt miljö- och hållbarhetsarbete.

Isabel kommer närmast från en motsvarande tjänst hos Kesko (K-Rauta och K-bygg).

Det glädjer oss att Isabel vill ta sig an uppdraget som hållbarhetschef hos oss på Bygma. Hon är en uppskattad kraft med stor expertis och välkomnas särskilt till företaget i en tid där hållbarhetsarbetet spelar en avgörande roll för oss som bolag och för våra kunder. Peter Lindström, vd Bygma AB.