ProdLib, ett ledande BIM- och CAD-bibliotek, blir nu tillgängligt för arkitekter, ingenjörer, designers och byggproffs i Sverige.

ProdLib expanderar till Norden – nu tillgänglig även i Danmark, Norge och Sverige

Esbo, Finland – [7.10.2024] – ProdLib, ett ledande BIM- och CAD-bibliotek, expanderar sina tjänster till hela Norden från början av oktober. Prodlib, som redan är en populär plattform bland arkitekter, ingenjörer och designers i Finland, kommer nu att finnas även i Danmark, Norge och Sverige som en del av Hubexo (tidigare känt som Byggfakta Group). Tjänsten blir därmed tillgänglig på alla nordiska marknader.

ProdLib har verkat i Finland i över tio år och har etablerat sig som en ledande tjänst för designers och byggproffs. Nu kan även designers i de övriga länderna dra nytta av ProdLibs omfattande BIM- och CAD-innehåll, vilket gör deras arbetsflöden enklare och möjliggör en mer effektiv användning av produkter i byggprojekt.

Vad är ProdLib?
ProdLib är en användarvänlig digital plattform som ger designers och byggproffs tillgång till ett brett urval av tillverkares BIM- och CAD-modeller. Dessa modeller kan enkelt integreras i designprogram, vilket minskar behovet av manuell databehandling och påskyndar designprocessen. ProdLib erbjuder för närvarande produktmodeller från över 130 varumärken, alla lättillgängliga för användarna.

Tjänsten tillgänglig i hela Norden från oktober 2024
Från och med oktober kommer ProdLib att finnas tillgänglig i Finland, Sverige, Norge och Danmark. Med denna expansion kommer tjänsten att nå över 35 000 designers och byggproffs i regionen. ProdLib strävar efter att förenkla designprocessen för proffs och samtidigt ge tillverkare möjligheten att få sina produkter specificerade i större projekt runtom i Norden.

"Vi är glada över att expandera ProdLib till andra nordiska länder. Detta är ett viktigt steg mot att skapa en mer enhetlig, effektiv och tillgänglig designprocess i hela regionen. ProdLib ger designers och byggproffs ett utmärkt verktyg för att välja de bästa produkterna för sina projekt", säger Thomas Bejer-Andersen, President, Northeast Europe, Hubexo. "Samtidigt ger denna expansion tillverkarna en fantastisk möjlighet att nå nya kunder och öka användningen av sina produktmodeller i Norden."

Stöd från Hubexo
ProdLibs expansion är en del av Hubexos pågående utvecklings- och tillväxtstrategi. Genom Hubexo marknadsförs ProdLib aktivt på de lokala marknaderna, inklusive Sveriges Byggfaktadocu.se, Norges Produktfakta.no, Danmarks Byggematerialer.dk och Finlands Rakennusfakta.fi-portaler. Detta hjälper till att öka varumärkeskännedomen för ProdLib på nya marknader och ger tillverkarna en betydande möjlighet att nå nya kunder.

För mer information:
Janne Virtanen
ProdLib
janne.virtanen@prodlib.com
www.prodlib.com

MITTPUNKTEN I BYGGBRANSCHENS EKOSYSTEM -inom försäljning, marknadsföring, anbud, inköp och beslutsstöd. Du får tillgång till Nordens största projektdatabas och marknadsplattform och marknadens mest använda tjänster för att bevaka, bearbeta och analysera byggprojektmarknaden

Du når oss på telefon 0651-55 25 00 eller info@byggfakta.se