Byggcheferna inleder samarbete med Sverige Bygger AB

Det sker en stor generationsväxling i byggbranschen. Yngre byggchefer ersätter 40-talisterna och det innebär ett nytt, modernt ledarskap och nya kommunikationsbehov. Som ett led i detta tecknar Byggcheferna nu avtal med Sverige Bygger AB för tidningsproduktion, samtidigt som övriga mediekanaler ses över.

Snabbare information och bättre omvärldsbevakning är två viktiga faktorer som behövs för att dagens byggchefer ska kunna vara med och förändra och påverka branschen så att det blir en attraktiv framtidsbransch. Byggcheferna, inom Ledarna, har därför tecknat avtal med Sverige Bygger AB, inom Talentum-koncernen, om ett samarbete som ska möta båda dessa behov. Sverige Bygger är Byggsveriges affärskälla och genom samarbetet kommer Byggcheferna att kunna ta del av exklusiva data och aktuell statistik. Talentum och Sverige Bygger AB kommer att ge ut tidningen Byggvärlden där Byggcheferna fortsätter att ha en sida till sitt förfogande för medlemsinformation.
- Vi strävar efter att hela tiden ge medlemmarna det stöd och den service som de behöver.
Därför är det viktigt att vi når medlemmarna med information som är viktig för dem, i olika kanaler som de läser och på tidpunkter när de har tid att ta till sig ny information. Alla dessa behov uppfyller vårt nya samarbete med Sverige Bygger AB och det känns därför jättebra att kunna erbjuda våra medlemmar en så bra lösning efter nyår, säger Lars Bergqvist, ordförande i Byggcheferna

Skräddarsydd information
Under 2011 kommer tidningen Byggvärlden ut med 11 nummer, vilket innebär ungefär ett nummer per månad. Maria Senkerik från Sverige Bygger AB blir ny affärschef för Byggvärlden och det första numret av den nya tidningen kommer ut den 27 januari 2011.
- Vi har information om projekt, byggherrar, byggföretag, anbud och upphandlingar. Inom ramen för det nya samarbetet med Byggcheferna kommer vi att kunna dela med oss av information som innebär att Byggcheferna kan ge sina medlemmar unik information om branschen på såväl lokal som nationell nivå. Samtidigt ger det oss en möjlighet att få en stark samarbetspartner och komma ännu närmare våra kunder, säger Thomas Asplund, vd för Sverige Bygger AB.
Byggcheferna arbetar för en förändrad och förbättrad bransch. Kommunikation,  kunskapsöverföring och attitydpåverkan blir allt viktigare. Det nya samarbetet med Sverige Bygger AB innebär att Byggcheferna kan ge sina medlemmar ännu mer skräddarsydd information för att möta nya behov.

För mer information kontakta:
Lars Bergqvist, ordförande Byggcheferna, telefon 070-534 95 38

Byggcheferna är en av 23 branschföreningar inom Ledarna - Sveriges chefsorganisation med drygt 14 000 medlemmar i olika delar av branschen, spridda över hela landet. Våra tre fokusområden är trygghet, ledarskap och branschutveckling. Vi arbetar för en förändrad och förbättrad byggbransch. Vi jobbar för att skapa en bransch med goda förutsättningar för ett stimulerande och modernt ledarskap, där alla är lika värda och arbetsmiljön den bästa, både för chefer och för medarbetare.