Brf NaturRutan skapar hem åt 18 familjer i natursköna Hestra i Borås.

Lyckad försäljningsstart när ByggArvid AB producerar bostäder i Hestra, Borås.

Startskottet för det nya området Brf NaturRutan har nu äntligen gått av stapeln i Hestra, Borås. Med en stor grupp intressenter i registret tror entreprenadsföretaget ByggArvid AB att ett antal bostadsrätter blir sålda innan semestertider.

Redan från projekteringsstart har intresset för bostäder i det naturnära området Hestra i Borås visat sig vara högt. Detta baserat på bland annat antalet intresseanmälningar och nyfikna telefonsamtal. Med bara några få gånga dagar sedan försäljningsstart av projektet Brf NaturRutan har tre stycken bostadsrätter blivit reserverade och två stycken sålda.

Nyligen anordnade ByggArvid AB tillsammans med ansvariga mäklare för projektet Brf NaturRutan en informationsträff och öppet hus på platsen där Brf NaturRutan kommer byggas. Trots några oförutsägbara, typiskt svenska sommarskurar, blev det en god uppslutning med glada och förväntansfulla sinnen.

- Det känns roligt och lite unikt att få producera bostäder på mark i ett så attraktivt och fint läge i natursköna Hestra, berättar Hanna Jarneving, försäljningsansvarig på ByggArvid AB. Att i dessa tider kunna stoltsera med en väl genomtänkt kostnadskalkyl för föreningen, samt en lånebild som är bra och realistisk, känns bra. Detta skapar en trygghet för våra slutkunder, bostadsrättsköparen. Vi vill tro att vi till hösten har 18 glada och förväntansfulla köpare som hittat sitt nya hem, säger Hanna Jarneving.

Bostäderna byggs i parhusform och är 117 och 124 kvm i två olika hustyper. Dess utgångspris är mellan 4 325 000 - 4 575 000 kr. Brf NaturRutan blir en stabil förening med låg belåningsgrad då man tagit höjd för dagens räntehöjningar.

Det finns mer att läsa om projektet på byggarvid.se/bostad/naturrutan