ByggArvid AB bygger 3000 kvm showroom och lagerlokal åt Däcknor AB utmed R40 i Ulricehamn

Pressmeddelande -

ByggArvid AB bygger vidare på Rönnåsen i Ulricehamn. Denna gång på uppdrag av Däcknor AB.

Just nu pågår projektet att utöka Lager 157s lagerlokaler, men inom kort kommer ByggArvid ta plats även på andra sidan gatan där Däcknor ska verka. Däcknor är distributionsföretaget inom däckbranschen med utgångspunkt i Norrland. Nu etablerar de sig i Ulricehamn och ByggArvid AB står som entreprenör och den självklara samarbetspartnern.

- Vi har fått stort förtroende från Däcknor, berättar Per Walfridsson, entreprenadchef ByggArvid AB. De befinner sig 110 mil bort och har inte möjlighet att följa projektet på plats. Därför letade de efter en samarbetspartner som de kan ha stor tillit och förtroende till. Vi tycker det är väldigt roligt att de uttryckt att de upplevt just detta, säger Per.

Uppdraget är att bygga lagerlokal, kontor och showroom på ca 3000 kvadratmeter. Redan i december gjuts plattan och i februari ska stommen komma på plats.

ByggArvid är ett byggföretag i Ulricehamn med verksamhet inom byggentreprenad, projektutveckling och bostäder. Vi jobbar alltid nära dig som kund med tilltro och relationer i fokus, med målet att bli din självklara samarbetspartner. Välkommen!