ByggArvid bygger Ulricehamns Sparbanks nya entré och mötesplats

ByggArvid bygger Ulricehamns Sparbanks nya entré och mötesplats

ByggArvid meddelar stolt att de har fått förtroendet att bygga Ulricehamns Sparbanks nya entré och dynamiska mötesplats i Ulricehamn. Denna satsning syftar till att skapa en central plattform för kunder, entreprenörer och samhällsaktiva individer i Ulricehamn.

En mötesplats för samverkan och kreativitet
Den nya mötesplatsen kommer att erbjuda moderna faciliteter som funktionella mötesrum i olika storlekar, coworking-platser, ett café, utställningsmöjligheter och en helt ny entré. Genom att flytta entrén från dess nuvarande placering till andra sidan huset utmed Boråsvägen strävar Ulricehamns Sparbank efter att skapa en dynamisk plats där idéer föds och nätverk byggs, vilket kommer att bidra till Ulricehamns fortsatta tillväxt och gemenskapens välbefinnande.

Elisabeth Dahlgren, VD på ByggArvid, uttrycker sin entusiasm för projektet: "Vi är stolta över att få vara en del av den nya mötesplatsen som kommer att bli en plats för nätverkande i Ulricehamn. Ulricehamns Sparbank är på många vis en självklar samarbetspartner för oss, och deras vision att skapa en inkluderande mötesplats speglar vår vision att bygga för framtiden."

Ombyggnation och framtidsvision
Byggstart för ombyggnationen planeras till augusti 2024, med målet att inviga etapp ett och den nya mötesplatsen i augusti 2025. Etapp två bestående av kontorsutrymmen planeras vara klar våren 2026. ByggArvid ser fram emot att tillsammans med Ulricehamns Sparbank skapa en inspirerande och inkluderande miljö i för framtidens möten.