Nyhet: Sha’King Nuggets

Vårens skakande nyhet på BURGER KING®

Burger King lanserar sitt senaste tillskott till menyn, Sha’King Nuggets i alla sina restauranger i Sverige. Burger King vill erbjuda sina kunder ett nytt sätt att njuta av nuggets. Sha’King Nuggets kommer att finnas tillgängliga från och med fredagen den 22 mars 2024 i alla Burger King restauranger.

Ungdomar idag föredrar att inte köpa måltider, de väljer oftare något mindre från menyn som cheeseburgare, chickenburgare eller något från snacksmenyn. Chicken nuggets är en av de mest populära matvaror på menyn. Burger King som är främst kända för sina Whoppers, erbjuder nu en ny variant av klassikern chicken nuggets - Sha’King Nuggets.

Sha’King Nuggets ser ut som vanliga chicken nuggets, men smakupplevelsen är något helt annat. När du beställer Sha’King Nuggets medföljer en kryddblandning och en påse att skaka dem i, vilket resulterar i en ny smakupplevelse. Smakerna är framtagna genom en undersökning gjord bland Burger Kings medarbetare i målgruppen. Sha’King Nuggets som kommer att lanseras nu på fredag har kryddorna Sourcream & Onion och Spicy Heat.

- Vi har sett en stor ökning i popularitet kring chicken nuggets och våra andra produkter i vår snacksmeny. Vi ser även en stor trend där Gen Z vill köpa produkter som kan modifieras enligt sina preferenser, säger Marcus Voldum kommunikationschef på Burger King Sverige.

- Vi vill visa våra gäster att vi är medvetna om deras behov och preferenser. Vi förväntar oss att Sha'King Nuggets kommer att bli populära i hela landet – särskilt bland unga människor som vill utforska smakkombinationer och skapa sin alldeles egna personliga favorit, avslutar Marcus Voldum.