Albin Myers. Foto: Mattias Ahlm

Burger King lanserar Najs Price i samarbete med svenska DJ-artisten Albin Myers

Burger Kings nya lågpris-plattform heter Najs Price. Det är företagets satsning på goda snacks till lågt pris i en tid när allt fler människor får mindre över i plånboken. Detta är första gången som Burger King Sverige investerar stort i en lansering av en långsiktig lågprismodell. Och man gör det till ett helt unikt beat som är skapat av Albin Myers.

Den 25 juni startar lanseringen av Burger Kings stora satsning med sänkta priser på en rad utvalda produkter. Lågpris-plattformen heter Najs Price och omfattar ett flertal produkter ur Burger Kings ordinarie sortiment, som exempelvis cheeseburgare, lökringar, chicken nuggets och milkshake.

Syftet med Najs Price-satsningen är att ge fler kunder möjlighet att alltid kunna unna sig goda snacks till lågt pris på Burger King.

Najs Price kommer också att få ett alldeles eget soundtrack som är komponerat av den svenska DJ-artisten, producenten och musikskaparen Albin Myers. Genom en specialproduktion har Albin skapat en jingel som är baserad på samplingar. Ambitionen har varit att skapa en positiv energi med ett starkt beat som på ett oväntat sätt är kopplat till en måltid på Burger King.

”Det var en otroligt kul utmaning att skapa den här jingeln med Burger King. Jag är helnöjd med resultatet och hade jättekul under tiden. Min grej är att skapa positiv energi i högt tempo. Att få folk att vilja dansa och hoppa. Och just i den här jingeln visar jag att du ganska enkelt kan skapa kul rytmer och positiv energi med nästan vad som helst, ett sugrör eller en pappmugg - allt kan bli kul om du ger järnet.” säger Albin Myers.

”Vi är otroligt nöjda och glada över samarbetet med Albin. Han skapar helt fantastisk musik som fler och fler upptäcker runt om i världen varje dag. Och hans förmåga att bygga positiv energi med sina samplingar är helt unik. Det var just detta vi ville uppnå när vi skapade Najs Price-plattformen. Världen behöver mycket mer av Albin Myers energi och vi är både stolta och glada att kunna bidra till det.” säger Anna Bergstedt, marknadsdirektör för Burger King Skandinavien.

Albin Myers har länge varit ett respekterat namn i house och DJ-kretsar efter en rad intressanta produktioner, samarbeten, och unika remixer. Bland annat med David Guetta, Avicii och Steve Aoki. Han slog igenom redan 2009 med en cover på Foo Fighters ”Times Like These” som förde honom ut på den internationella DJ-scenen och runt världen som DJ. Hans musik har i dag miljoner streams på Spotify. De senaste åren har Albin Myers även gjort video-content som fått stor uppmärksamhet där hans extremt höga energi och in-your-face beats bland annat tagit TikTok med storm. Han gör även radioprogram på Sveriges Radio P3 Klubbmix.

Trots osäker marknad satsar Burger King på låga priser med Najs Price-plattformen

Detta är första gången som Burger King Sverige lanserar en permanent lågprisplattform för utvalda produkter med sänkta priser på lång sikt. Lanseringen kommer i en tid när svenska konsumenter uttrycker oro inför framtiden med hög inflation och tilltagande lågkonjunktur.

”Vi ser en ökad osäkerhet kring efterfrågan och tillgång som givetvis påverkar oss såväl som många andra företag. Därför vill vi möta upp detta genom att skapa ett attraktivt lågprisalternativ, en prisplattform, som nu blir en viktig del av vårt ordinarie sortiment. Najs Price är alltså ingen kampanj med tillfälligt låga priser under några veckor, utan ett erbjudande vi kommer att arbeta med på lång sikt. Och vi kommer givetvis att hålla samma höga kvalitet på smak och innehåll i våra snacks. Hög kvalitet till ett lågt pris. Det tycker vi är en bra deal för kunden” säger säger Anna Bergstedt.

Ämnen

Om BURGER KING® Burger King® är en av världens största restaurangkedjor, med mer än 14 000 restauranger i 100 länder, varav +120 restauranger finns i Sverige. 99% av Burger King® restaurangerna världen över ägs och drivs av oberoende franchisetagare varav många är familjeägda som har funnits i flera decennier. Följ oss på Facebook och www.burgerking.se

Grillat - det blir bäst så helt enkelt

BURGER KING® grundades 1954 och är den näst största hamburgerkedjan för snabbmat i världen. Den andra restaurangen i Europa öppnades här i Sverige på Gustaf Adolfs torg, Malmö år 1976. Sedan dess har vi expanderat till över 100 restauranger runtom i Sverige.

Allt började i Miami med David Edgerton, Jim McLamore och en mycket enkel vision – servera god, prisvärd mat av hög kvalitet.
Den första restaurangen öppnade sina dörrar 1954, kort följt av den ikoniska Whopper 1957, som än idag återfinns på Burger Kings menyer. Efter att Whopper hade blivit populär i USA på 60-talet tog Burger King sitt första steg ut i världen och öppnade en restaurang i Puerto Rico 1963.
1975 fortsatte resan till Europa, där den första restaurangen öppnades i Madrid.

Idag finns Burger King världen över med 19 000 restauranger som serverar 2 miljarder Whopper om året – med samma enkla vision som föddes 1954 i varje tugga. King Food Sverige AB är masterfranchisetagare i Sverige idag och ansvarar för varumärket franchisetagare. Globalt sett ägs Burger King varumärket av Restaurant Brands International (RBI), med huvudkontor i Miami, USA.