Porträttbild Lucas Norrhamn - projektledare Budi Auktioner

Budi Auktioner anställer Lucas Norrhamn som projektledare

Budi auktioner är stolta att presentera Lucas Norrhamn som projektledare med fokus på obestånd.

Norrhamn kommer närmast från Viaplay Group, där han under åtta år axlade flera tunga redaktörs- och producentroller. Han arbetade senast som produktionsansvarig och producent för företagets motorrättigheter, bland annat Formel 1.

– Med omfattande erfarenhet av tv-branschen är Lucas van att hantera korta ledtider och snabba deadlines. Tack vare förmågan att jonglera parallella bollar har han redan visat sig vara en värdefull tillgång i teamet, säger Stefan Baronowsky, grundare på Budi och fortsätter:

– Dessutom är han en varm och härlig person som kommer att vara en stämningshöjare på kontoret. Vi är superglada att Lucas har valt att bli en del av Budi.

Norrhamn har tidigare jobbat både kreativt och operativt, med förkärlek för det senare.

– Ja, med tiden blev jag sugen på en roll som var 100 procent operativ, vilket jag kommer att ha på Budi. Här kommer jag vara projektledare inom obestånd, vilket innebär att jag jobbar med de externa auktionerna, säger Lucas Norrhamn som ser med nyfikenhet och engagemang på sin nya tjänst.

– Jag ser fram emot att få lära mig nya saker och nya branscher, samt att få träffa nya och intressanta människor. Att få växa tillsammans med Budi, helt enkelt, säger Lucas.

Lucas Norrhamn började sin anställning på Budi Auktioner i början av maj.

För mer information, kontakta:

Johannes Winberg
Marknadsansvarig, Budi Auktioner