Rekord för Bröstcancerfonden tack vare Facebookkampanj

Alla som har Facebook har kanske de senaste dagarna sett kedjebrevet med ett mail där man uppmanas att kvinnor emellan lägga upp ett hjärta i sin status för att visa att man är solidarisk med kvinnor som drabbas av bröstcancer.

– Vi vill tacka alla er som kommenterat detta med uppmaningen att istället skänka pengar till Bröstcancerfonden, säger Ella-Katrin Lindström, kanslichef, Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation – BRO.

De senaste dagarna har inte mindre än 830 personer ringt insamlingsnumret 0939-100 00 25 vilket innebär att man skänker 25 kronor till Bröstcancerfonden (uppringningskostnaden tillkommer). Extra många gåvor har även inkommit via PlusGiro/Bankgiro och hemsidorna www.bro.se samt www.brostcancerfonden.se

– Tack vare dessa fantastiska initiativ på Facebook har vi slagit rekord – aldrig har så många personer skänkt pengar på så få dagar, fortsätter Ella-Katrin Lindström.

Bröstcancerfonden:

PlusGiro: 90 05 91-9

Bankgiro: 900 5919

Bröstcancerfonden är de bröstcancerbehandlades egen fond. Den administreras av Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation - BRO och kontrolleras av Svensk Insamlingskontroll. www.brostcancerfonden.se