Digitala Rosa Bandet - insamling till Bröstcancerfonden

Digitala Rosa Bandet - insamling till Bröstcancerfonden

Årets tema för Digitala Rosa Bandet är kvinnor som har besegrat bröstcancern. De har fått livet tillbaka - tack vare all bröstcancerforskning som har lett till att majoriteten av alla som insjuknar överlever. De är tillbaka i livet, familjen och vardagen. Digitala Rosa Bandet gör att det lika enkelt att bidra och visa stöd online, som det är att bära ett vanligt Rosa Band på jackan eller tröjan.

Det är enkelt att stödja Bröstcancerfonden genom en donation på www.digitalarosabandet.se. Alla bidragsgivare får ett personligt donationsmärke. Gåvan går till Bröstcancerfonden, som förvaltas av Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation, BRO.

Digitala Rosa Bandet är ett märke som bidragsgivaren kan sätta som signatur i e-postmeddelanden. Det går att skicka hur många Digitala Rosa Band som helst under en månad. Man kan också placera sitt Digitala Rosa Band på bloggar, Facebook och andra sociala medier.

- Bröstcancerforskningen har kommit långt och allt fler kvinnor överlever. Idag lever över 80 000 kvinnor i Sverige som har eller har haft bröstcancer. Vi är inte nöjda förrän alla kvinnor som insjuknar också överlever, säger Ingrid Kössler, ordförande för Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation, och uppmanar alla att bidra till insamlingen.

För mer information och för att stödja kampanjen, gå in på www.digitalarosabandet.se

Efterlysning!
Bröstcancerfonden och Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation efterlyser personer som har en egen historia att berätta - kvinnor som har drabbats av bröstcancer, men klarat sig igenom sjukdomen. De efterlyser också personer som har en livskamrat, mamma eller annan närstående som har insjuknat, och som också har klarat sig igenom sjukdomen. Den som vill dela med sig av sin historia kan skicka e-post till: info@digitalarosabandet.se

www.digitalarosabandet.se kommer inspirerande och hoppingivande berättelser att publiceras.

För mer information, kontakta:
Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation, BRO, har 12 000 medlemmar. BRO driver verksamhet genom lokala bröstcancer­före­ningar i hela landet. www.bro.org.se