Sveriges enda ideella patientorganisation som fokuserar enbart på bröstcancer har bytt namn men behåller sitt unika uppdrag. Visionen är att ingen ska drabbas av bröstcancer.

BRO blir Bröstcancerförbundet

Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation, BRO, heter från och med 1 januari 2018 Bröstcancerförbundet. Sveriges enda ideella patientorganisation som fokuserar enbart på bröstcancer har därmed bytt namn men behåller sitt unika uppdrag.

Visionen är att ingen ska drabbas av bröstcancer
Vi har, tillsammans med våra lokalföreningar, arbetat för bröstcancerberörda i 35 år. Men mycket finns kvar att göra. Behovet av Bröstcancerförbundet är fortfarande stort.

– Bröstcancer är den vanligaste formen av cancer hos kvinnor i Sverige – varje timme får en kvinna sin bröstcancerdiagnos. Bröstcancerförbundet arbetar därför fokuserat vidare med uppdraget att alla i Sverige ska ha rätt till bästa kända bröstcancervård, säger Bröstcancerförbundets nytillträdda ordförande Susanne Dieroff Hay.

Det nya namnet förtydligar och stärker Bröstcancerförbundets ställning som Sveriges enda patientorganisation med bröstcancer i fokus. Nystarten öppnar upp för många spännande möjligheter under 2018 och framåt.

Vid frågor, vänligen kontakta
Susanne Dieroff Hay, ordförande Bröstcancerförbundet, 070-239 21 83