Anna Fannberg ny kontorschef på BRO

Anna Fannberg ny kontorschef på BRO

Anna Fannberg blir ett nytt ansikte på BRO från den 1 juni. Hon är utbildad på JMK, Stockholms Universitet, där hon studerade medie-, och kommunikationsvetenskap. Sedan 2008 driver hon egen verksamhet inom friskvård med yoga som bas. Anna har dessförinnan arbetat med personalledning och kommunikation inom olika informationsprojekt, bland annat inför EU-omröstningen. Anna har dessutom erfarenhet av försäljning och projektledning inom mode, reklam och marknadsföring.

Det var genom Yogamaraton, ett årligen återkommande event mot bröstcancer från 2012, som Anna på allvar började engagera sig i kampen mot bröstcancer. Hon är en av initiativtagarna och projektledare för eventet som hittills generat drygt 250000 kronor till forskning inom bröstcancer. Förra året deltog 22 orter från Umeå till Ystad.

- Jag har, precis som många andra, kommit i kontakt med bröstcancer då personer i min närhet blivit drabbade och känt hjälplösheten av att stå vid sidan av, säger Anna Fannberg. När en kollega drabbades hade jag verktygen genom min yogaverksamhet att verkligen göra någonting. Att nu få gå in och arbeta ännu mer riktat mot sjukdomen genom BRO, känns väldigt meningsfullt och det betyder mycket för mig.Engagemanget att hjälpa har funnits där hela tiden, nu ser jag fram emot att få lägga än mer energi och kraft för den här gruppen av kvinnor och män som jag känner starkt för.