foto: My Sohlman

Hopp för Bröstcancerfonden

Anna Wemlerth har på egna anläggningen, Skyrup Country Club i Nordöstra Skåne, under många år stått som arrangör för såväl nationella som internationella hopptävlingar. I år storsatsas det även på en internationell Fälttävlan som under några sommardagar kommer att gå av stapeln i vackra Hovdala Slottspark utanför Hässleholm. (Hovdala International Horse Trials, 19-21 augusti 2016)

Varför ett bröstcancer-hinder?

Detta hinder har tagits fram inför årets tävlingar. Många av våra sponsorer gör reklam för sig genom att designa egna hinder. Vi vill hjälpa till att bekämpa bröstcancer, så då känns det naturligt att manifestera det med ett hinder. Alla känner vi någon som drabbats och då påverkas hela familjen. Det rosafärgade hindret kommer inte bara synas på tävlingsbanorna, utan även under våra populära träningscamper. Sommartid besöker hundratals ungdomar med föräldrar Skyrup för att finslipa formen, Vi kommer ta varje tillfälle att att sprida information samt samla in pengar till Bröstcancerfonden,