Bromma Blocks Föreningspool ska stötta barn- och ungdomsidrotten i Bromma

Bromma Blocks Föreningspool ska stötta barn- och ungdomsidrotten i Bromma

Från och med 15 december kan lokala idrottsföreningar i Bromma med omnejd söka medel från Bromma Blocks Föreningspool. Medlen ska öronmärkas för initiativ som främst främjar barn och ungdomars möjlighet att utöva sin idrott eller till hållbarhetsinitiativ inom föreningen. Fullständig information och ansökning finns på Bromma Blocks hemsida.

Bromma Blocks har tidigare sponsrat ett flertal idrottsföreningar i Bromma, vilket vi vill fortsätta med men i en ny tappning. Tidigare har det varit genom formella sponsorskap där vi endast kunnat fokusera på ett fåtal föreningar. Därför har vi i stället skapat en föreningspool där alla idrottsföreningar i Bromma med omnejd kan söka medel för olika initiativ kopplat till barn och ungdomar och hållbarhet, säger Ann Skärlind, marknadsansvarig på Bromma Blocks.

Vilka ansökningar som hamnar i föreningspoolen väljs utifrån specifika kriterier, som bland annat tar hänsyn till lokal närhet, budget och vilket typ av projekt eller initiativ som pengarna ska gå till.

– Vi kommer att prioritera de ansökningar som fokuserar på att utveckla ungdomsverksamheten eller social hållbarhet. Exempelvis kan det vara till föreningens hållbarhetssatsning, medlemsavgifter, inkluderingsprogram eller initiativ som sätter fler barn och ungdomar i rörelse. Vi vet att många barnfamiljer fått en mer ansträngd privatekonomin med höjda drivmedelspriser, elräkningar och räntor. Då kan exempelvis en medlemsavgift vara något man spar in på, säger Ann Skärlind.

Föreningspoolens syfte är att göra det lättillgängligt för lokala föreningar att söka ekonomiska medel utan att behöva investera i för mycket resurser.

– Vi vet att ett stort sponsorskap kräver mycket resurser och motprestation. Många idrottsföreningarna är små och har inte möjligheten att lägga den tiden och de resurserna för att upprätthålla och vårda en sådan relation. Därför vill vi anpassa oss även efter de mindre föreningarna där motprestationen inte bli så avancerad, men där ett ekonomiskt bidrag kan göra mycket. Därför uppmanar vi så många föreningar som möjligt att ansöka, säger Ann Skärlind.

Läs mer på https://brommablocks.se/foreni...

Bromma Blocks är en handelsplats intill Bromma flygplats i västra Stockholm bestående av en galleria och retail park som tillsammans erbjuder drygt 80 butiker och restauranger fördelat på 54 000 kvadratmeter. Med 7 miljoner besökare per år omsätter handelsplatsen cirka 2,2 miljarder kronor. De kommande åren planerar Bromma Blocks utöka med 26 000 kvm handel, service och fritidsaktiviteter.

Bromma Blocks ägs av CBRE Global Investors och förvaltas av Newsec Asset Management. Newsec Asset Management är marknadens största aktör inom förvaltning och uthyrning. Newsec förvaltar 11 miljoner kvadratmeter, fördelat på ca 1500 fastigheter i norra Europa. Läs mer på www.newsec.se

För mer information, besök brommablocks.se