Bro & Tak växer genom förvärv av Notab.

Bro & Tak Isoleringar AB, med sätet i Umeå expanderar och förvärvar NOTAB. Förvärvet är ett viktigt steg för Bro & Tak Isoleringar AB och ger företaget en starkare position som leverantör för tätskiktslösningar i Norrland. Efter förvärvet beräknas Bro & Tak att omsätta ca 85MSEK.

- Konjunkturen för byggsidan ser väldigt ljus ut, och för att kunna stärka upp vår position som leverantör av tätskiktslösningar i Norrland förvärvar vi NOTAB. NOTAB är ett bra företag med kompetent personal, med en lite annan produktmix än vad Bro & Tak har idag. Detta gör oss idag till en mer komplett leverantör, säger Johan Thomasson, VD på Bro & Tak Isoleringar AB.

NOTAB grundades 1978 och har sedan dess arbetat med tätskikt på yttertak. Företaget finns idag både i Skellefteå och Umeå. 2008 förvärvades NOTAB av Michael Grönberg. På sex år har omsättningen gått från 10MSEK till 30MSEK. - Jag har arbetat i den här branschen över 20år, och kände att jag ville gå vidare.

- Johan Thomasson är en duktig och seriös entreprenör som vill framåt och utvecklas, därför känns det tryggt och roligt att lämna över till honom. Jag vet att han kommer att driva det i samma positiva anda som jag har gjort, säger Michael Grönberg tidigare VD på NOTAB.

Bro & Tak Isoleringar AB med säte i Umeå är före förvärvet verksamma på tre orter; Umeå, Stockholm och Örnsköldsvik. Företaget arbetar främst med tätskiktslösningar och reparationer av utomhuskonstruktioner i betong, däribland; broar, parkeringsdäck och terrasser. Företaget utför även lösullsisoleringar i Umeå- och Örnsköldsviksområdet och är auktoriserad entreprenör för Isover.

Bro & Tak Isoleringar omsätter före förvärvet 56MSEK. - I och med förvärvet täcker vi in en större marknad och ska nu arbeta ännu hårdare på att bli kundens självklara val av leverantör. Som första steg ska vi köra igång med lösullsisolering i Skellefteå, avslutar Johan Thomasson, VD på Bro & Tak Isoleringar AB

För ytterligare information kontakta:

Johan Thomasson, VD Bro & Tak Isoleringar AB Tel: +46 (0)90 14 80 95, Mobil: +46 (0)70 399 25 22, E-post: johan@brootak.se

Michael Grönberg, tidigare VD NOTAB Tel: +46 (0)90 77 10 22, Mobil: +46 (0)70 241 91 99, E-post: michael@notab.se