Bristol-Myers Squibb har öppnat en ny webbtjänst för cancersjuka och deras anhöriga - Fråga psykologen om cancer

Bristol-Myers Squibb (BMS) har på sin webb startat ytterligare en stödfunktion för cancersjuka och deras anhöriga. Psykologen Maria Hellbom hoppas kunna hjälpa till med att ge svar på några av de många frågor som dyker upp i och med ett cancerbesked. Frågor som man både som patient och anhörig många gånger annars inte vet vart man skall vända sig med.

Bristol-Myers Squibb utvecklar läkemedel mot svåra sjukdomar med stora medicinska behov. På sin webbsida www.bms.se har företaget också information och tjänster som kan vara till stöd för den som drabbats av en svår sjukdom t ex cancer. Den senaste tjänsten är en ”Fråga psykologen om cancer-funktion” där psykologen Maria Hellbom svarar på frågor.

Maria Hellbom är legitimerad psykolog och verksam som klinisk psykolog och chef för rehabiliteringssektionen vid Skånes onkologiska klinik.

- Cancer är något som de allra flesta av oss berörs av på ett eller annat sätt, och jag vet att många har frågor och funderingar som man ibland inte riktigt vet vart man skall vända sig med. Jag hoppas att detta forum skall kunna ge vägledning och göra skillnad för några av dessa, säger Maria Hellbom

Enklast hittas Fråga psykologen om cancer-funktionen genom att klicka sig vidare från startsidan på BMS webb www.bms.se alternativt genom att gå direkt till www.bms.se/fraga-psykologen-om-cancer/

Kontaktperson
Anne Wästgård, kommunikationschef Bristol-Myers Squibb, tel 070-311 24 49, email: anne.wastgard@bms.com

Om Bristol-Myers Squibb
Bristol-Myers Squibb är ett globalt biopharmaföretag som verkar för att upptäcka, utveckla och leverera innovativa läkemedel som hjälper patienter att övervinna allvarliga sjukdomar. Varje år investerar vi mer än 20 miljarder kronor i forskning och utveckling inom en rad sjukdomsområden med stora medicinska behov, till exempel hiv, cancer, reumatism och diabetes. Bristol-Myers Squibb tar även ett socialt ansvar utanför den egna forskningen. Ett av de viktigare initiativen är Secure the Future, ett program för att hjälpa och stödja kvinnor och barn med hiv/aids i hårt drabbade länder i Afrika.
Läs mer om oss på www.bms.se