www.brionecoline.se

Brion lanserar konceptet BrionEcoline

Det är med stolthet Brionkoncernen lanserar sin nya energilösning BrionEcoline

BrionEcoline är Brions samlade koncept med energismarta lösningar för energisparande i fastigheter, presenterat på en informativ portal: www.brionecoline.se

Denna satsning på energismarta lösningar, riktar sig främst till kommersiella kunder och bostadsrättsföreningar. Brion har i samband med lanseringen även tagit fram en finansieringsmodell för att underlätta kommersiella gröna investeringar.

På portalen BrionEcoline sammanfattas alla de lösningar Brionföretagen kan erbjuda och visar tydligt vad alla fastighetsägare med enkla medel, kan göra för att minska sitt avtryck på miljön. I portalen finns även en chattfunktion där alla intresserade och nyfikna kan kontakta Brions energiexperter

I samband med lanseringen tecknar Brion på eget initiativ ett avtal med Världsnaturfonden som innebär att Brionkoncernen skänker pengar för varje kilo CO2 som vi med BrionEcoline minskar klimatpåverkan. På så sätt dubblar Brion den positiva klimateffekten av BrionEcoline. Pengarna kommer att gå till WWFs arbete för att stoppa klimatförändringarna.

”Brion är ett bolag som har en uttalad miljöprofil och den stärks nu ytterligare med vår lansering av BrionEcoline. Att kunna ge våra kunder en bred och tydlig översikt kring hur de kan sänka sina kostnader, minska klimatpåverkan och samtidigt erbjuda en finansieringslösning så att likviditeten i till exempel en bostadsrättsförening inte påverkas, känns väldigt spännande. Samarbetet med WWF hoppas vi ökar den positiva klimateffekten ytterligare. Alla måste bidra till ett förbättrat klimat och detta är Brions sätt. ” säger Anders Bådholm VD på Brion Invest AB.

Innovation är ett av Brionkoncernens värdeord och med BrionEcoline är vi både innovativa och uppfinningsrika. Det är spännande och viktigt att hitta sätt att nå ut på och kunna visa hur kunden med dessa kombinerade lösningar kan sänka sina kostnader och minska klimatpåverkan rejält. Med chattfunktionen på portalen kan vi bli kontaktade av kunden i realtid, i princip dygnet runt, vilket är viktigt inte minst för alla bostadsrättsföreningar runt om i Sverige.” säger Olle Blandin, en av energiexperterna på BrionEcoline och VD på Brion Solenergi AB.

Email: anders.badholm@brion.online / olle.blandin@brionecoline.se

Tel: 0725-94 84 38 / 0704-83 88 81

Brion är ett installations- och serviceföretag som fokuserar på rör, ventilation, solenergi och energi/teknisk drift. Bolaget startades i Göteborg 2017 av väletablerade personer i installationsbranschen, som såg stora möjligheter att tillsammans utveckla och erbjuda tjänster inom VVS och fastighetsteknik där alla processer fokuserar på kundnyttan. Brion Invest är moderbolaget och verksamheten bedrivs i dotterbolagen.