"Vem bryr sig..." nominerad till Svenska Designpriset!

Den digitala versionen av utställningen "Östersjön - vem bryr sig..." har nominerats till Svenska Designpriset kategorin "Information - digital". Hemsidan är skapad av PS Communication som tagit ett helt nytt grepp på sättet att presentera några av de miljöproblem som påverkar Östersjön.

Vi är oerhört nöjda med det arbete som PS Communication gjort och hoppas att så många som möjligt går in och röstar på dem.

Var med och rösta fram "Östersjön - vem bryr sig..." som vinnare!

Röstningen pågår t o m den 14 september så det är kort tid kvar. Vill du se vår sida som vinnare går du in på http://www.designpriset.se/rostning.php och lämnar din röst. OBS Glöm inte att kolla din mail också och verifiera din röstning.

Den digitala utställningen kan idag läsas via dator, smartphone och surfplatta på http://vembryrsig.hallbarahav.nu/.

• ps communication
  • svenska designpriset

Hållbara Havs miljöutställning nu på nätet på sju språk – ny teknik tar dig ända ner till botten.

Initiativet Hållbara Havs hyllade miljöutställning ”Östersjön – vem bryr sig…” presenteras idag i digital form på sju språk. I samarbete med Initiativets partner PS Communication har utställningen omarbetats till en helt ny webbplattform som tar besökaren hela vägen från den soliga stranden ner till bottnen. På vägen får du råd om hur du själv kan minska din påverkan på havsmiljön.

Briggen Tre Kronor anlöper Örnsköldsvik 19 sept 12.00 - samarbetar med kommunen vid Havsmiljökonferensen HAV 2014

Briggen Tre Kronor af Stockholm och Initiativet Hållbara Hav samverkar med Örnsköldsviks kommun i samband med Havsmiljökonferensen HAV 2014! Den 19-23 september arrangeras seglingar, "Öppet skepp" och den nya miljöutställningen "Etta med kök" om kemikalier, läkemedel och plaster i vår hemmiljö, visas. Se vad du kan göra hemma för att skydda dig själv och Östersjön.

Hållbara Hav och briggen Tre Kronor medverkar med miljöutställning under Globala Sundsvalls temavecka 30 sep - 2 okt

Briggen Tre Kronor och Initiativet Hållbara Hav samverkar under Globala Sundsvalls temavecka! Näringslivsbolaget arrangerar en branschdag ombord för besöksnäringen i regionen och 30 sep-2 okt sker seglingar, "Öppet skepp" och den nya miljöutställningen "Etta med kök" om kemikalier, läkemedel och plaster i vår hemmiljö, visas. Här finns tips om vad vi alla kan göra för Östersjöns bästa.

Briggen Tre Kronor / Hållbara Hav i Gävle med miljöutställning - samverkar med Gävle kommun

Den vackra briggen Tre Kronor och Initiativet Hållbara Hav anländer till Gävle strand kl 10.00 den 4 oktober. I samverkan med Gävle kommun arrangeras spännande aktiviteter på kajen. Hållbara Hav sätter fokus på Östersjön med miljöutställningen ”Etta med kök” om kemikalier, läkemedel och plaster i vår hemmiljö och "Öppet skepp” samt segling. Hör om kommunens miljöplaner, gör experiment och tävla!

Hållbara Hav och briggen Tre Kronor på besök i Sundsvall 30 sep - 2 okt!

Briggen Tre Kronor och Initiativet Hållbara Hav medverkar under Globala Sundsvalls temavecka! Näringslivsbolaget arrangerar en branschdag ombord för besöksnäringen i regionen. Den 30 sep-2 okt sätts fokus på Östersjön, det erbjuds seglingar, den nya miljöutställningen "Etta med kök" om kemikalier, läkemedel och plaster i vår hemmiljö, samt briggen, visas. Pressträff ombord 30 sep kl.10.30.