Pressinbjudan: Invigning av Bräcke Diakoni PrimärvårdsRehab Mölndal/Lindome 2 april

Välkommen till invigningen av Bräcke Diakonis helt nya primärvårdsrehab på Argongatan 2 i Mölndal, 2 april 10.00. Kolla in de nya lokalerna och få en pratstund med Bräcke Diakoni eller uppdragsgivarna Västra Götalandsregionen. Medverkar gör bl a David Lega och Evert Svenningsson.

Den 2 april öppnar Bräcke Diakonis nya primärvårdsrehab portarna till de helt nyrenoverade lokalerna. På plats är bl a David Lega, kommunalråd i Göteborg, och Evert Svenningsson, ordförande i HSN 7 (hälso- och sjukvårdsnämnden).

På uppdrag av Västra Götalandsregionen kommer Bräcke Diakoni erbjuda sjukgymnastik, arbetsterapi och hjälpmedelsförskrivning på de två mottagningarna i Mölndal och Lindome. Även en del förebyggande verksamhet kring t ex psykiska problem, viktproblematik och äldrefrågor kommer att arbetas med. Uppdraget innebär även att arbeta med fysisk aktivitet på recept.

Verksamheten vänder sig till människor i alla åldrar i hela regionen – men med fokus på invånarna i Mölndal och Lindome.

Verksamhetens namn är ”Bräcke Diakoni PrimärvårdsRehab Mölndal/Lindome” och de två helt nya mottagningarna ligger på Argongatan 2, mittemot AstraZeneca i Mölndal, och på Elementvägen, 1 i samma hus som Lindome Gym & Hälsa.

Tid och plats

Tisdagen den 2 april, 10.00 på Argongatan 2 i Mölndal.

Suzanne Essgärde Tornstierna
Verksamhetschef
pvr.molndal@brackediakoni.se

Läs mer om oss på www.brackediakoni.se samt på www.brackediakoni.se/primarvardsrehab

Bräcke Diakoni bedriver en bred non profit-verksamhet inom vård och omsorg. Vårt mål är att människor ska växa. Vår kunskap om hälsovård, äldreomsorg och funktionshinder går hand i hand med forskning och utbildning. Idag finns vi på flera orter i södra Sverige och vi fortsätter att växa och utvecklas.

Om oss

Vi är en idéburen stiftelse med över hundra års erfarenhet som vill göra livet bättre, i det lilla och i det stora. Det gör vi inom stöd, vård och omsorg med fokus på varje människas unika livssituation. Vi använder överskott för att göra mer för fler, nu och i framtiden. Tillsammans gör vi skillnad, för ett medmänskligare samhälle.