BRABO säljstartar andra etappen i Haga Norra, Solna

BRABO säljstartar andra etappen i Haga Norra, Solna

Succéprojektet Haga Norra etapp 1 är slutsålt till 99% och den 20 april släpper BRABO priser och ritningar till alla som gjort en intresseanmälan på Haga Norra etapp 2. VIP-försäljningen påbörjas den 5 maj där alla som anmält intresse får förtur att boka en lägenhet innan projektet släpps till öppen försäljning.

Det var under hösten 2020 som BRABO släppte sin första etapp i Haga Norra, Solna. Något som visade sig bli en riktig försäljningssuccé. Redan efter 5 veckor hade 122 lägenheter bokats, vilket motsvarade 80% av de 153 lägenheterna i första etappen. I dagsläget finns endast två lägenheter kvar till salu i den första etappen.

Med tanke på den höga takten av bokade lägenheter väljer BRABO att redan under våren 2021 gå ut med nästa etapp i den nya stadsdelen. På tisdag den 20 april släpps alla priser till de som gjort en intresseanmälan och den 5 maj påbörjas VIP-säljstarten för intressenterna innan projektet släpps till öppen försäljning.

I Haga Norra har fokus lagts på ett aktivt liv hemma. I huset finns gemensamma ytor i form av co-working space, gym och hobbyrum. Något som visat sig vara eftertraktat hos kunderna.

Vi är mycket nöjda med vår produkt i Haga Norra. Det stora intresset för den första etappen visar att vårt koncept ligger rätt i tiden. Gemensamma ytor för arbete och aktivitet, närhet till innerstan, bra kommunikationer och grönområden i närheten är precis vad bostadsköpare vill ha idag, säger Fredrik Mattsson, vd på BRABO.

Området Haga Norra

Haga Norra är en ny stadsdel mellan Solna Station och Hagaparken. BRABO uppför i samarbete med Fabege de första två kvarteren i stadsdelen med totalt 420 bostäder. I kommande kvarter planeras fler bostäder och även kontor. När tunnelbanan kommer till Arenastaden planeras en uppgång några minuters promenad från Haga Norra. När stadsdelen står färdig kommer den att rymma 2 000 boende och 5 000 arbetande.

Haga Norra etapp 2

Antal lägenheter: 115 st
Lägenhetstyper: 1-4 rum och kök
Lägenhetsstorlekar 30-100 kvm
Inflyttning: Från maj till september 2022

Ämnen

BRABO är ett familjeägt bostadsföretag som bygger, äger och förvaltar fastigheter i Stockholmsområdet. Under vårt tak samsas stolthet, miljöansvar och kvalitetsfokus med den kreativa glädjen i att utveckla prisvärda och attraktiva bostäder för framtiden. Vi på BRABO tror att en levande stad är nyckeln till hållbarhet och livskvalitet.

Bostäder för ett aktivt stadsliv

Brabo Stockholm AB är ett fastighetsutvecklingsföretag med fokus på bostäder och samhällsfastigheter för ett aktivt och hållbart stadsliv. Våra projekt präglas av nytänkande funktioner som syftar till att skapa aktivitet, trygghet och gemenskap för boende och besökare i staden. Brabo är ett helägt dotterbolag till Mattssons Fastighetsutveckling AB, ett familjeföretag i tredje generationen.

BRABO bildades år 2007 av ägarfamiljen bakom Mattssons Fastighetsutveckling, som länge burit på idéer kring samhällsbyggnad och stadsutveckling. Mattssons Fastighetsutveckling äger, utvecklar och förvaltar kommersiella fastigheter sedan flera decennier tillbaka. BRABO blev en helt ny bostadsaktör som byggde vidare på ägarnas långa erfarenhet inom fastighetsbranschen.

BRABO Stockholm AB

Hantverkargatan 21